LifeSteps.gr

Τι Να Κάνω Αν Η Αεροπορική Έχασε Τις Αποσκευές Μου

Τι Να Κάνω Αν Η Αεροπορική Έχασε τις Αποσκευές Μου

Ένα δυσάρεστο απρόοπτο των αεροπορικών ταξιδιών είναι όταν προσγειωνόμαστε στο αεροδρόμιο του προορισμού μας, και ανακαλύπτουμε ότι κάποια από τις αποσκευές μας αγνοείται, ή έχει υποστεί κάποια ζημιά. Η ανησυχία μας μπορεί να γίνει ακόμη μεγαλύτερη αν δεν γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας ως επιβάτες. Στο άρθρο θα δούμε ποιες είναι οι ενέργειες που πρέπει να κάνουμε έτσι ώστε να μην πάει μακριά η βαλίτσα μας.

Η απώλεια των αποσκευών

Οι αποσκευές μας περνούν συνήθως από 14 διαφορετικά σημεία επαφής, πριν τις παραλάβουμε κατά την άφιξη στον προορισμό μας.

Η SITA, η εταιρεία που κατασκεύασε το Παγκόσμιο Σύστημα Εντοπισμού Αποσκευών, αναφέρει ότι το 2014 χάθηκαν στην πτήση 24,1 εκατομμύρια αποσκευές, αριθμός που αντιστοιχεί σε 7,3 αποσκευές ανά 1.000 επιβάτες.

Οι περισσότερες αποσκευές που χάνονται, με τη βοήθεια των σύγχρονων συστημάτων εντοπισμού, επιστρέφονται στον ιδιοκτήτη σύντομα. Όμως, ένα μικρό ποσοστό αποσκευών δεν εντοπίζεται, και έτσι η αεροπορική εταιρεία αποζημιώνει τον επιβάτη.

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει στις ΗΠΑ, σε κάθε αεροδρόμιο το 0,5% με 1% των αποσκευών δεν βρίσκουν τον ιδιοκτήτη τους. Μάλιστα, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που ο ιδιοκτήτης δεν τις αναζητά ποτέ.

Από τη στιγμή που οι ιδιοκτήτες για κάποιο λόγο δεν αναζητήσουν τις αποσκευές, αυτές θα παραμείνουν σε αναμονή στα αζήτητα για τρεις μήνες.

Εφόσον δεν εμφανιστεί ο ιδιοκτήτης μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, κατόπιν πωλούνται σε εταιρείες δημοπρασιών. Οι αεροπορικές τις μεταπωλούν σε χαμηλές τιμές, είτε τις ίδιες, είτε το περιεχόμενό τους.

Αυτός ίσως είναι και ο λόγος που όταν παραδίδουμε τις αποσκευές στο αεροδρόμιο, οι αρμόδιοι μας ενημερώνουν ότι τα τιμαλφή και τα αντικείμενα αξίας είναι προτιμότερο να μεταφέρονται στην χειραποσκευή μας.

Παρότι ο αριθμός των χαμένων αποσκευών έχει μειωθεί κατά 50% από το 2007 έως και σήμερα, ωστόσο, αυτό δεν αποτελεί καμία εγγύηση για τις αποσκευές μας. Η απώλεια τους εξακολουθεί να είναι ένα καθημερινό φαινόμενο για τις αεροπορικές εταιρείες.

Οι προληπτικές ενέργειες

Η απώλεια κάποιας αποσκευής στα αεροπορικά ταξίδια, είναι κάτι που μπορεί να συμβεί στον καθένα μας. Όμως, μπορούμε να πάρουμε αρκετά προληπτικά μέτρα για να μειώσουμε την ταλαιπωρία, αλλά και και για να μην μείνουμε χωρίς τα απαραίτητα.

Οι ενέργειες μετά την απώλεια

Σε περίπτωση απώλειας, θα πρέπει αμέσως να κατευθυνθούμε προς το γραφείο απολεσθέντων (Lost & Found) του αεροδρομίου. Εκεί θα δηλώσουμε ότι δεν βρίσκουμε τη βαλίτσα μας.

Αν έχουμε τραβήξει φωτογραφίες, όπως είδαμε στις προληπτικές ενέργειες, θα μας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες όταν τις επισυνάψουμε στην αίτηση. Είναι πολύ σημαντικό να προσέξουμε ότι έχουμε λάβει αντίγραφα των αιτήσεών μας.

Ταυτόχρονα, καλό είναι να ζητήσουμε να μας δώσουν να συμπληρώσουμε και έγγραφη αίτηση για αξίωση αποζημίωσης. Είναι μια επιπρόσθετη ενέργεια, διαφορετική από την αίτηση για την απώλεια της βαλίτσας.

Επίσης, όταν συμπληρώνουμε την αναφορά απώλειας, πρέπει να περιγράψουμε όλα τα αντικείμενα που είχαμε μαζί μας στις χαμένες αποσκευές. Αυτό θα μας βοηθήσει στο χειρότερο σενάριο που δεν βρεθεί η βαλίτσα. Έτσι, θα λάβουμε όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστική αποζημίωση.

Στη συνέχεια, η συγκεκριμένη υπηρεσία θα μεριμνήσει για τα περαιτέρω, αφού πρώτα αναζητήσουν την αποσκευή μας, μήπως και βρεθεί άμεσα. Ενδέχεται να βρίσκεται στο αεροδρόμιο αναχώρησης. Επιπλέον, μπορεί και να παράπεσε πριν εισαχθεί στον ιμάντα αποσκευών.

Αν η αποσκευή μας εντοπιστεί γρήγορα και φορτωθεί στην επόμενη πτήση, τότε η αεροπορική εταιρεία θα μας την παραδώσει εκεί όπου εμείς έχουμε επιλέξει μέσα σε λίγες ώρες.

Από προσωπική εμπειρία με απώλεια αποσκευής, όταν προσγειωθήκαμε χωρίς τη βαλίτσα μας στην Αγία Πετρούπολη, αφού συμπληρώσαμε τις αιτήσεις που είδαμε προηγουμένως, μας ειδοποίησαν την επόμενη ημέρα, και την έφεραν στο ξενοδοχείο.

Σε γενικές γραμμές το πιο πιθανό είναι να εντοπιστεί γρήγορα η χαμένη αποσκευή μας, αν απευθυνθούμε στο γραφείο απολεσθέντων. Αν έχει προωθηθεί σε λάθος αεροδρόμιο, τότε ίσως να χρειαστούν δυο-τρεις μέρες μέχρι να την παραλάβουμε.

Τα δικαιώματά μας

Σύμφωνα με διεθνείς συμβάσεις δικαιούμαστε αποζημίωση, τόσο για την καθυστέρηση της αποσκευής, όσο φυσικά και για την απώλειά της. Έτσι, έχουμε δικαίωμα για αποζημίωση σε περισσότερες από 120 χώρες.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε, ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωση έως και 1.100 ευρώ περίπου ανά χαμένη αποσκευή. Στις ΗΠΑ το ποσό αυτό ανεβαίνει στα 3.400 δολάρια ανά επιβάτη.

Όμως, στις περισσότερες περιπτώσεις η αποζημίωση είναι σχετικά μικρότερη, καθώς οι όροι δεν είναι ίδιοι σε όλες τις αεροπορικές.

Συνήθως ζητούν αποδείξεις αγοράς των αντικειμένων της βαλίτσας. Πολλές φορές προσπαθούν να ρίξουν την ευθύνη στη συνεργαζόμενη εταιρεία που πραγματοποίησε την πτήση ανταπόκρισης.

Βάσει νόμου, υπεύθυνη για τις αποσκευές είναι η τελευταία αεροπορική εταιρεία με την οποία ταξιδέψαμε. Όλες οι εταιρείες έχουν συμφωνήσει μεταξύ τους σε αυτό το θέμα.

Ως εκ τούτου, αν πρόκειται για ταξίδι επιστροφής, πρέπει να έχουμε στη χειραποσκευή μας τις αποδείξεις όσων αγοράσαμε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Από εκεί και μετά η αεροπορική εταιρεία θα κάνει μια εκτίμηση της τρέχουσας αξίας των αγαθών που βρίσκονται στη χαμένη βαλίτσα, ώστε να προχωρήσει στην αποζημίωση. Όμως, ενδέχεται να μην πάρουμε πίσω όσα είχαμε ξοδέψει για να αγοράσουμε τα πράγματά μας.

Παρ' όλα αυτά, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες προβλέπουν άμεσα ένα χρηματικό ποσό. Προορίζεται για να αγοράσουμε είδη πρώτης ανάγκης, όπως ρούχα για τις πρώτες ημέρες, έξοδα κίνησης κ.λ.π.

Ωστόσο, αυτό συνήθως συμβαίνει στην περίπτωση που βρισκόμαστε σε μακρινό προορισμό, και έχει την μορφή αποζημίωσης.

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει από μόνοι μας να αγοράσουμε τα είδη πρώτης ανάγκης. Κατόπιν να τα δικαιολογήσουμε με αποδείξεις που πρέπει να συμπεριληφθούν στην αίτηση για την αποζημίωση μας.

Ζημιά στην αποσκευή

Εάν παραλάβουμε την αποσκευή μας στο αεροδρόμιο και αντιληφθούμε ότι έχει υποστεί ανεξήγητες και σημαντικές φθορές, θα πρέπει να την μεταφέρουμε στο γραφείο απολεσθέντων, έχοντας μαζί μας την κάρτα επιβίβασης και το εισιτήριο.

Εκεί, ο υπεύθυνος θα εξετάσει προσεκτικά την αποσκευή. Κατόπιν θα συμπληρώσει τη σχετική δήλωσης φθαρμένης αποσκευής, όπου πρέπει να πάρουμε ένα αντίγραφο.

Στη συνέχεια, η αεροπορική εταιρεία είναι υποχρεωμένη να εξετάσει το θέμα και να επικοινωνήσει μαζί μας. Αν έχουμε τραβήξει φωτογραφίες, όπως είδαμε στις προληπτικές ενέργειες, θα ενισχύσουν τα επιχειρήματά μας απέναντι στην αεροπορική εταιρεία.

Βέβαια, οι μικρές φθορές, όπως τα ελαφριά σκισίματα ή τσακίσματα στις αποσκευές, σπάνια αποζημιώνονται από τις εταιρείες.

Εσείς έχετε χάσει αποσκευές στο αεροδρόμιο?

Αν θέλετε να μοιραστείτε την άποψή σας, ή την εμπειρία σας με κάποια απώλεια αποσκευής σε αεροπορικό ταξίδι, μπορείτε να μας γράψετε στα σχόλια.

Exit mobile version