LifeSteps.gr

Bravely Default review

Bravely Default

Το 2013 είναι γεγονός ότι έχει εξελιχθεί σε μία πολύ πλούσια χρόνια για το 3DS σε ότι έχει να κάνει με τις JRPG κυκλοφορίες. Μάλιστα το γεγονός ότι φέτος δεν έχουμε δει κάποιο κορυφαίο "δυτικό" RPG, καθώς εταιρείες όπως η Bethesda και η BioWare προετοιμάζονται για το επόμενο...χτύπημά τους με τα Fallout 4 και Dragon Age: Inquisition αντίστοιχα, έχει οδηγήσει αρκετό κόσμο στην αναζήτηση "παρηγοριάς" στα ιαπωνικά RPG του 3DS όπως το Etrian Odyssey IV, το Fire Emblem: Awakening και το Bravely Default. To τελευταίο έχει αναπτυχθεί από την Silicon Studio, την δημιουργό του 3D Dot Game Heroes, και την Square Enix, ενώ αποτελεί τον πνευματικό απόγονο του Final Fantasy: The 4 Heroes of Light.

Εδώ και ένα χρόνο περίπου το Bravely Default κυκλοφορεί στην Ιαπωνία έχοντας αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές από τον τοπικό Τύπο, αλλά και δύο βραβεία στα Japanese Game Awards 2012 και Dengeki Online Awards 2012 αντίστοιχα. Η επιτυχία αυτή φυσικά δεν μπορούσε να αφήσει αμέτοχη τη Nintendo, η οποία ανέλαβε την έκδοση του Bravely Default σε Ευρώπη και Αμερική προσδοκώντας σε ένα ακόμη system seller RPG μετά το Fire Emblem: Awakening. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η ευρωπαϊκή έκδοση του Bravely Default, περιλαμβάνει το έξτρα περιεχόμενο της Bravely Default: For the Sequel έκδοσης, η οποία κυκλοφόρησε πριν από μια περίπου εβδομάδα στην Ιαπωνία.

Η νέα πρόταση της Square Enix είναι γεγονός ότι έχει προκαλέσει τεράστιο hype γύρω από το όνομά της, παρόλα αυτά καλείται να αποδείξει και στο δυτικό κοινό ότι αξίζει να σταθεί πλάι στις υπόλοιπες μνημειώδεις δημιουργίες της εταιρείας. Πόσο μάλλον όταν φέτος ο ανταγωνισμός στον χώρο των JRPG είναι πραγματικά τεράστιος.

Παρόλα αυτά, εδώ έχουμε να κάνουμε με μία άκρως αξιόλογη δημιουργία, η οποία βασίζεται στο παραδοσιακό gameplay των πρώτων Final Fantasy, το οποίο όμως έχει μπολιαστεί με νέους μηχανισμούς και με μια ιδιαίτερα εύστοχη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του StreetPass της κονσόλας. Πάμε να δούμε λοιπόν τους λόγους που κάνουν το Bravely Default να ξεχωρίζει.

The 4 Crystals
Όσον αφορά την προσέγγιση του σεναρίου είναι φανερό ότι η Square Enix επέλεξε να μας μεταφέρει πίσω στις παλιές καλές εποχές των 16-bit Final Fantasy. Βέβαια η κίνηση αυτή κάλλιστα μπορεί να χαρακτηριστεί ως δίκοπο μαχαίρι, καθώς κάποιοι θα νιώσουν μια έντονη δόση νοσταλγίας παίζοντας το Bravely Default και σε κάποιους άλλους θα φανεί αναχρονιστικό.

Το party σας αποτελείται από τέσσερις ήρωες, οι οποίοι έχουν ως αποστολή να επαναφέρουν τους τέσσερις κρυστάλλους (καθένας αντιστοιχεί και σε ένα στοιχείο της φύσης) του κόσμου στην αρχική τους κατάσταση. Όπως προαναφέραμε κάτι αντίστοιχο είχαμε δει και σε παλιότερα Final Fantasy και είναι φανερό ότι οι σεναριογράφοι ακολούθησαν την...πεπατημένη χωρίς να μας προσφέρουν κάτι νέο.

Warp Frontier review

Οι τέσσερις χαρακτήρες της ιστορίας ακολουθούν επίσης τα κλισέ πρότυπα του σεναρίου. Έτσι λοιπόν συναντάμε τον Tiz Arrior, έναν νεαρό αγρότη, ο οποίος βλέπει το χωριό του να καταστρέφεται από έναν τεράστιο σεισμό και την Agnes Oblige, την ιέρεια του Wind Crystal. To δίδυμο αυτό θα λέγαμε ότι έχει ηγετικό ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας, με τους υπόλοιπους χαρακτήρες (Edea Lee και Ringabel) να έχουν σαφώς πιο περιορισμένο ρόλο.

Σε γενικές γραμμές θα λέγαμε ότι το σενάριο αποτελεί φανερά τον πιο αδύναμο κρίκο του Bravely Default, καθώς δεν υπάρχει ίχνος πρωτοτυπίας και η πλοκή είναι ως επί τω πλείστον προβλεπόμενη. Κατ' επέκταση ακόμη και όσοι αισθανθούν αρχικά μια νοσταλγία (ιδιαίτερα οι φίλοι των πρώτων Final Fantasy), στην πορεία θα νιώσουν απλοί θεατές του "έργου" και θα αφοσιωθούν απλά στην ολοκλήρωση των quests και στην εξερεύνηση του κόσμου.

Γενναίο μεν, συμβατικό δε
To σύστημα μάχης του Bravely Default ακολουθεί το παραδοσιακό turn-based μοτίβο που έχουμε δει σε δεκάδες RPG της αγοράς. Κοινώς δίνετε εντολές στους ήρωες σας κατά την διάρκεια της μάχης, όπως "Αttack", "Magic" κ.ο.κ. Παρόλα αυτά, η Square Enix εδώ εισάγει δύο νέους μηχανισμούς στο σύστημα μάχης, οι οποίοι βασίζονται στις εντολές "Brave" και "Default". Μάλιστα η ονομασία του παιχνιδιού βασίζεται στους παραπάνω μηχανισμούς.

Ας δούμε όμως στην πράξη πως λειτουργεί το σύστημα αυτό. Με την εντολή Brave ξοδεύετε BP πόντους για να εκτελέσετε περισσότερες τους ενός επιθέσεις ή spells σε ένα γύρο (maximum τέσσερις). Αντίθετα δίνοντας την εντολή Default ο χαρακτήρας σας μπαίνει σε μία στάση άμυνας και παράλληλα αποθηκεύει έναν BP πόντο. Όπως γίνεται αντιληπτό μιλάμε για έναν high risk-high reward μηχανισμό, ο οποίος προσφέρει δεκάδες επιλογές τακτικής μέσα στην μάχη.

Το μόνο παράπονο από το σύστημα αυτό είναι ότι πολλές φορές επιδρά αρνητικά στον βαθμό της πρόκλησης. Για παράδειγμα στο ξεκίνημα μίας μάχης μπορείτε να ξοδέψετε γύρους μέσω της εντολής Brave και να επιτεθείτε τέσσερις φορές με τον κάθε χαρακτήρα σας πριν τα mobs προλάβουν να αντιδράσουν. Βέβαια αν δεν υπολογίσετε σωστά το damage που κάνετε και εχθροί σας επιζήσουν θα πρέπει να περιμένετε τρεις γύρους μέχρι να μπορέσετε ξανά να αντιδράσετε.

Hello Neighbor review

Εκεί που πραγματικά απαιτείται προσεχτική χρήση των εντολών Brave και Default, είναι στα boss fights. Οι συγκεκριμένες αναμετρήσεις είναι πραγματικά επικές καθώς οι μαχητές του party σας αποθηκεύουν BP πόντους για να εξαπολύσουν combos επιθέσεων παράλληλα και οι healers θεραπεύουν τις πληγές τους. Η A.I. των mobs πάντως είναι τουλάχιστον υποδειγματική, καθώς πολλές φορές ενεργοποιούν τον Default μηχανισμό για να προστατευτούν από τα χτυπήματα σας και σας αντεπιτίθενται στην πορεία με μανία.

Ώρα για δουλειά
Στο Bravely Default η Square Enix χρησιμοποιεί ξανά το Job System που είδαμε στα Final Fantasy III και V. Μέσω του συστήματος αυτού κάθε χαρακτήρας μπορεί να αναλάβει διάφορους ρόλους στην μάχη όπως Thief, Knight, White Mage, Black Mage κ.ο.κ. Όπως είναι φυσικό κάθε Job έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και πρόσβαση σε ξεχωριστά skills και special abilities.

Κάθε φορά λοιπόν που ολοκληρώνετε μια μάχη με επιτυχία ανταμείβεστε με exp και με job points. Κοινώς πέρα από το level του, κάθε χαρακτήρας έχει συγκεκριμένο level σε διάφορα jobs. Όσο περισσότερο χρησιμοποιείτε λοιπόν τον Job αυτό, τόσο περισσότερα points κερδίζετε για αυτό και κατ' επέκταση ανεβαίνει το level σας σε αυτόν τον ρόλο.

Συνολικά υπάρχουν 24 διαθέσιμα jobs, τα οποία ξεκλειδώνουν σταδιακά και μάλιστα για να αποκτήσετε πρόσβαση σε όλα θα πρέπει να ολοκληρώσετε συγκεκριμένα side quests. Κατόπιν αυτού, θα χρειαστεί να αφιερώσετε αρκετό χρόνο γεγονός που επιδρά θετική στην συνολική αντοχή του τίτλου στον χρόνο. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι οι βασικές αποστολές θα σας κρατήσουν συντροφιά για τουλάχιστον 30 ώρες, ενώ αν αποφασίσετε να ασχοληθείτε με τα side quests θα χρειαστείτε 30-40 ώρες ακόμη.

Τα abilities που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σχετίζονται με το Job σας κοινώς αν είστε White Mage έχετε πρόσβαση στο White Magic κ.ο.κ. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι ο χαρακτήρας σας δύναται να χρησιμοποιήσει και ένα secondary ability από κάποιο άλλο Job.

Θεωρητικά δεν υπάρχουν περιορισμοί όσον αφορά το secondary ability, παρόλα αυτά όπως είναι λογικό ένας Fighter έχει περιορισμένα αποθέματα mana, οπότε είναι δώρο άδωρο να τον εξοπλίσετε με spellcaster abilities όπως White ή Black Magic. Το όλο Job system πάντως λειτουργεί ιδανικά, καθώς σας προσφέρει μεγάλη ελευθερία στην ανάπτυξη των χαρακτήρων σας, ενώ η επιλογή του να συνδυάσετε abilities από δύο jobs σας επιτρέπει να προσεγγίσετε με μεγαλύτερη στρατηγική τις μάχες.

Shadow Warrior 3 review

For the sequel
Όπως αναφέραμε στην εισαγωγή, το Bravely Default περιλαμβάνει όλες τις νέες προσθήκες της For the Sequel Ιαπωνικής έκδοσης. Σε αυτές συναντάμε ορισμένες σημαντικές επιλογές όπως την δυνατότητα παραμετροποίησης της συχνότητας των random encounters και του επιπέδου δυσκολίας. Παρά το γεγονός ότι η A.I. των mobs είναι αρκετά υψηλή, ο βαθμός πρόκλησης του Bravely Default είναι γενικά χαμηλός και στα τρία επίπεδα δυσκολίας (Easy, Normal, Hard). Στην πράξη μόνο κατά την διάρκεια των boss fights θα αισθανθείτε με την...πλάτη στον τοίχο.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι υπάρχουν αρκετά κρυφά bosses, τα οποία θα δοκιμάσουν την υπομονή σας και τις ικανότητες σας. Μάλιστα, τα περισσότερα εξ' αυτών είναι τέρατα από το Final Fantasy: The 4 Heroes of Light. Για να καταφέρετε να νικήσετε αρκετές φορές θα πρέπει να επιδοθείτε σε grinding και να προμηθευτείτε τα καλύτερα δυνατά αντικείμενα από τους vendors. Το grinding πάντως δεν είναι επίπονο, καθώς αφενός μπορείτε να αυξήσετε την συχνότητα των random encounters και αφετέρου μέσω της εντολής Brave οι μάχες διαρκούν ελάχιστα δευτερόλεπτα.

Microtransactions
Εν τω μεταξύ, η Square Enix όπως και στο πρόσφατο Bloodmasque ακολουθεί τις επιταγές της αγοράς και εισάγει ένα σύστημα microtransactions στο Bravely Default. Για κάθε οχτώ ώρες που θέτετε την κονσόλα σας σε sleep mode ανταμείβεστε με ένα SP, το οποίο μπορείτε να το ξοδέψετε κατά την διάρκεια της μάχης πατώντας το Start και να "παγώσετε" τον ρυθμό της.

Στην περίπτωση έχετε την δυνατότητα να επιτεθείτε χωρίς να δώσετε περιθώριο αντίδρασης στους εχθρούς σας. Η δυνατότητα αυτή αποδεικνύεται ιδιαίτερα πολύτιμη στα bosses, όπως γίνεται αντιληπτό. Για να αποκτήσετε SP μπορείτε όπως είπαμε να θέσετε την κονσόλα σας σε sleep mode ή να τα αγοράσετε ένα SP potion μέσω του eShop, το οποίο κοστίζει 0.99 ευρώ και σας δίνει τρία SP.

Σε γενικές γραμμές πάντως το σύστημα αυτό δεν επηρεάζει αρνητικά το gameplay, καθώς η αγορά των επιπλέον SP είναι καθαρά προαιρετική. Μάλιστα, ακόμα και στα δυσκολότερα boss fights, τα SP που έχετε στην κατοχή σας θέτοντας σε sleep mode την κονσόλα είναι υπεραρκετά. Εν τω μεταξύ, εάν επιθυμείτε να καταφύγετε στο eShop και να αγοράσετε SP, το κόστος τους είναι αρκετά χαμηλό και επιπλέον η πρώτη σας αγορά έχει έκπτωση 50%.

Ενεργοποιείστε το StreetPass άμεσα
Τον τελευταίο καιρό έχουμε δει αρκετούς τίτλους να αξιοποιούν εύστοχα τις StreetPass δυνατότητες της κονσόλας και το Bravely Default ευτυχώς δεν αποτελεί εξαίρεση. Μέσω της εφαρμογής αυτή μπορείτε να κάνετε register τους φίλους σας στο Save Data σας και να τους επικαλεστείτε κατά την διάρκεια της μάχης μέσω της εντολής Friend. Στην περίπτωση που δεν έχετε Friends στο Nintendo Network, οι developers έχουν προσθέσει διάφορα bots, οπότε ακόμα και σε αυτή την περίπτωση μπορείτε να επωφεληθείτε από τον συγκεκριμένο μηχανισμό.

Εν τω μεταξύ, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα side quests είναι η προσπάθεια του Tiz Arrior να ξαναχτίσει το χωριό του που ονομάζεται Norende. Για να ολοκληρώσετε το quest αυτό θα πρέπει να στείλετε τους φίλους σας να αναστηλώσουν διάφορα κτήρια στο χωριό. Η διαδικασία αυτή απαιτεί αρκετές ώρες πραγματικού χρόνου, κοινώς το 3DS θα δουλέψει υπερωρίες σε Sleep mode. Παρόλα αυτά, κάθε φορά που ξαναχτίζετε ένα κτήριο αποκτάτε πολύτιμα αντικείμενα και επιπλέον ξεκλειδώνετε όπλα και πανοπλίες, τα οποία μπορείτε στην πορεία να αγοράσετε από έναν συγκεκριμένο vendor. Μέσω του StreetPass μπορείτε να στείλετε επίσης στην Norende διάφορα bosses και να προκαλέσετε τους φίλους σας να τα εξολοθρεύσουν.


JRPG οπτασία
Στον τεχνικό τομέα το Bravely Default εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες του 3DS και πρόκειται για έναν από τους πιο "όμορφους" τίτλους που έχουμε δει στην κονσόλα της Nintendo. Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων ακολουθεί την chibi αισθητική που είδαμε στο παρελθόν στο Final Fantasy Tactics και στα Final Fantasy του Nintendo DS, κοινώς οι ήρωες και οι NPCs αποτυπώνονται με έντονα "παιδικά" χαρακτηριστικά στο πρόσωπό τους και την ενδυμασία τους. Το γεγονός αυτό ενδέχεται να δυσαρεστήσει κάποιους, παρόλα αυτά από εικαστικής πλευράς η δουλειά που έχει γίνει είναι άρτια σε όλους τους τομείς.

Εν τω μεταξύ, το 3D εφέ της κονσόλας θα λέγαμε ότι απογειώνει την όλη εμπειρία, τόσο στα πανοραμικά πλάνα του Overworld map, όσο και στις μάχες. Τα textures σας δίνουν την εντύπωση ότι αποδίδονται με νερομπογιές και χωρίς υπερβολή θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το Bravely Default ως ένα ψηφιακό πίνακα ζωγραφικής. Συν τις άλλοις, τα particle effects που συνοδεύουν τις εκτελέσεις των spells προσθέτουν το...κερασάκι στην τούρτα, καθώς η οθόνη σας πλημμυρίζει από δεκάδες χρώματα που συνθέτουν ένα φαντασμαγορικό αποτέλεσμα.

Ονειρικά μουσικά themes
Για τις ανάγκες του soundtrack η Square Enix επιστράτευσε τον συνθέτη Ιάπωνα συνθέτη Revo και τη νέα του μπάντα τους Linked Horizon. Σε αντίθεση με το neoclassical darkwave και progressive rock ύφος των Sound Horizon, οι Linked Horizon κινούνται σε progressive/symphonic metal μονοπάτια. Τα μουσικά θέματα του Bravely Default διακρίνονται για την ποιότητά τους και μοναδικό μας παράπονο είναι η μικρή ποικιλία στα κομμάτια που συνοδεύουν τις μάχες.

Το voice acting ομοίως είναι αξιοπρεπέστατο, τόσο στην αγγλική, όσο και στην ιαπωνική γλώσσα, αλλά δυστυχώς είναι αρκετά περιορισμένο. Κοινώς θα ακούσετε διαλόγους μόνο στα βασικά quests, κάτι που εν έτει 2013 είναι τουλάχιστον ανεπίτρεπτο, πόσο μάλλον όταν δεκάδες RPG της αγοράς έχουν ολοκληρωμένο voice acting όπως το Tales of Xillia και το Devil Summoner: Soul Hackers.

Must αγορά
Μετά το Fire Emblem: Awakening και το Etrian Odyssey IV, στην "βιβλιοθήκη" του 3DS προστίθεται ένα ακόμη παιχνίδι-κόσμημα που δεν θα πρέπει να λείπει από την συλλογή κανενός φίλου των JRPG. Η Square Enix πάτησε πάνω στην βαριά κληρονομιά της σειράς Final Fantasy προσφέροντάς μας απλόχερα έναν άξιο συνεχιστή της. Η σημαντική επιτυχία του Bravely Default έδωσε το έναυσμα για την ανάπτυξη δύο sequels, τα οποία θα τα δούμε μέσα στα επόμενα χρόνια. Μέχρι τότε όμως η παρούσα δημιουργία είναι εδώ για να μας κρατήσει συντροφιά και να μας ταξιδέψει στον μαγευτικό κόσμο της.

Αρχική δημοσίευση: Gameworld

Exit mobile version