LifeSteps.gr

Septicflesh: Συνέντευξη με την κορυφαία ελληνική μπάντα μέταλ

Septicflesh

Σήμερα έχω την χαρά να σας παρουσιάσω ένα από τα καλύτερα συγκροτήματα της χώρας μας που πιστεύω έχουν πάρα πολλούς θαυμαστές που αδημονούν να τους δουν από κοντά σε μια περιοδεία και να ευχαριστηθούν μέχρι τελικής πτώσης τα ωραία τραγούδια τους. Ο λόγος βέβαια για τους θρυλικούς Septicflesh που γνωρίζουν άπαντες.

Απολαύστε παρακάτω την φανταστική συνέντευξη την οποία ευγενικά μας παραχώρησαν και εντός της οποίας αναλύουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, με την δική τους φωνή, το φαινόμενο Septicflesh, μια λατρεία που άρχισε για τους μέταλ φανς στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και καλά κρατεί μέχρι τις μέρες μας. Οι Septicflesh είναι μια μοναδικότητα στον αγαπημένο μας μουσικό χώρο του μέταλ καθώς πάντρεψαν με τεράστια επιτυχία την συμφωνική μουσική που λατρεύουμε και παραπέμπει σε soundtracks, σε αμιγώς κινηματογραφική μουσική δηλαδή, και το Death Metal, την σκληρή μεταλλική μουσική.

Δυσκολευόμαστε να ξεχωρίσουμε ποιος είναι ο αγαπημένος μας δίσκος ενόσω ετοιμαζόμαστε να προσκυνήσουμε το Modern Primitive που κατέφθασε ολοταχώς. Τα μέλη της μπάντας σίγουρα δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις καθώς όλοι μας γνωρίζουμε την ιδρυτική τριανδρία των Seth Siro Anton (Σπυρίδων Αντωνίου), Χρήστου Αντωνίου και Σωτήρη Βαγενά, γνωστότερο ως Sotiris Anunnaki V. Με την προσθήκη των Kerim "Krimh" Lechner και Ντίνου "Psychon" Πρασσά, οι Septicflesh είναι μια δημιουργική πεντάδα που παράγει μουσικά θαύματα με την σέσουλα.

Πριν προχωρήσουμε στην επική συνέντευξη, θέλω να ευχαριστήσω ολόψυχα τον πολύ καλό μου φίλο Παντελή Δασκαλέλο για την πολύτιμη βοήθεια που προσέφερε με τις γνώσεις του στην σύνθεση των ερωτήσεων. Κορυφαίος μουσικός ο ίδιος και έχοντας προσωπική γνωριμία με τα μέλη των Septicflesh, παρείχε τις πιο εύστοχες ερωτήσεις, ανεβάζοντας το επίπεδο της συνέντευξης. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τον μουσικοκριτικό μας Rock Hero και τους αδερφικούς μου φίλους Διονύση και Θοδωρή οι οποίοι, όντας metalheads από κούνια και γνώστες της μουσικής, με βοήθησαν πολύ στην επιλογή των ερωτήσεων. Χωρίς άλλη καθυστέρηση, σας προσφέρω τις απόψεις και τις σκέψεις των αγαπημένων μας Septicflesh.

1) Ποιος είναι ο κύριος εξοπλισμός που χρησιμοποιείτε για σύνθεση μουσικής ή/και σύνθεση ήχου στο studio και ποιος ο εξοπλισμός για live performances; Με ποια κριτήρια τον έχετε επιλέξει;

Τα κριτήρια είναι απλά, ποιότητα, αποτελεσματικότητα. Για να ηχογραφούμε τα demos που ανταλλάσουμε μεταξύ μας στην φάση της σύνθεσης των κομματιών χρησιμοποιούμε Cubase, ενώ έχουμε ως σπόνσορα την Steinberg. Στα όργανα έχουμε συνεργασία με Vigier, Tama, Gibson, ESP ενώ για τον ήχο στα live μας πρόσφατα ξεκινήσαμε συνεργασία με την Neural DSP που έχει πολύ δυνατά multi-effect pedals και plugins και συνεργάζεται με top μουσικούς όπως Gojira, Dream Theater κλπ.

2) Πόσο σημαντικό θεωρείτε το κομμάτι της ηχογράφησης, επεξεργασίας και μίξης ήχου στην παραγωγή της δισκογραφίας; Ως σύγχρονοι συνθέτες, πως αντιλαμβάνεστε τον τρόπο που επηρεάζει η διαδικασία παραγωγής στο studio, το τελικό αποτέλεσμα που φτάνει στα αυτιά των ακροατών; Ποια είναι η συνεργασία σας με τους μηχανικούς ήχου;

Στους 2 τελευταίους δίσκους μας, χρησιμοποιήσαμε παράλληλα 3 διαφορετικά studio, το Zero Gravity studios στην Αθήνα που ηχογραφούμε το κυριότερο μέρος του άλμπουμ όσο αφορά το metal στοιχείο, καθώς και παραδοσιακά όργανα και χορωδίες, το Smecky studios στην Πράγα όπου ηχογραφεί η ορχήστρα και το Fascination Street studio στην Στοκχόλμη όπου ηχογραφούνται τα drums ενώ γίνεται και η τελική μιξη και παραγωγή του άλμπουμ. Φυσικά υπάρχει συντονισμός με όλους τους ενεχόμενους μηχανικούς ήχου, ενώ πολύ καλή και μακροχρόνια συνεργασία έχουμε με τον Τέρρυ Νίκα στην Ελλάδα, καθώς πέραν από τις ηχογραφήσεις μας ακολουθεί και στα live shows μας.

3) Η ορχηστρική μουσική αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των συνθέσεών σας και η ορχήστρα είναι το πέμπτο μέλος του συγκροτήματος, πανταχού παρών σε όλα τα κομμάτια. Πως οραματιστήκατε και πετύχατε το εκπληκτικό αυτό πάντρεμα metal ήχου, death φωνητικών και ορχηστρικής πανδαισίας;

Εξαρχής η μουσική μας είχε πολλαπλές μελωδικές γραμμές και συμφωνική τάση. Απλά στην αρχή χρησιμοποιούσαμε εξ ανάγκης πολλά κανάλια από κιθάρες, καθώς και samplers, synths. Σταδιακά προσθέσαμε γυναικεία φωνητικά και χορωδία και κάπως έτσι έκλεισε η πρώτη φάση της καριέρας μας. Ο Χρήστος παράλληλα έκανε σπουδές στην Αγγλία στην σύνθεση και την ενορχήστρωση και πήρε Bachelor και μετέπειτα Master στην ορχηστρική μουσική. Έτσι όταν επανήλθαμε με το Communion, αποφασίσαμε ότι ήταν η ώρα να επιχειρήσουμε την απόλυτη σύζευξη του ακραίου Μέταλ με την συμφωνική μουσική, φτιάχνοντας τα δικά μας ιδιόρρυθμα σκοτεινά σάουντρακ.

4) Από που αντλείτε την έμπνευσή σας; Έχετε επηρεαστεί από κλασικές Metal μπάντες όπως οι Iron Maiden, Black Sabbath, Motorhead, Judas Priest κ.ο.κ.; Δεχθήκατε επιρροές και από μπάντες εκτός Metal μουσικής;

Φυσικά. Και οι μουσικοί είναι πρώτα ακροατές, που κάποια στιγμή απλά θέλουν να δημιουργήσουν. Iron Maiden, Death, Celtic Frost, Morbid Angel, Sepultura, Dead Can Dance, Fields of the Nephilim, συνθέτες όπως ο Danny Elfman και άλλοι πολλοί μας έχουν επηρεάσει.

5) Κρίνοντας από το ύφος της μουσικής σας, το αγαπημένο σας είδος ταινιών πρέπει να είναι οι ταινίες τρόμου. Έχετε κάποιες προτιμήσεις σε αυτό το είδος; Υπήρξαν ταινίες που ενέπνευσαν με τις εικόνες και τα soundtracks τους περισσότερο τις συνθέσεις σας;

Night Breed, Dracula, Suspiria και άλλες πολλές. Γενικά λατρεύουμε τα soundtracks.

6) Εντοπίσατε αλλαγές στο στυλ της μπάντας σας ανά τα έτη και αν ναι, ποιες είναι και τις θεωρείτε ευεργετικές ή όχι;

Είμαστε πολλά χρόνια ενεργοί και έχουμε πειραματιστεί αρκετά. Έχουμε συνθέσει ενσωματώνοντάς διάφορα στοιχεία ανά περιόδους, από Death, Doom, Gothic, Black, Symphonic ακόμα και πιο straight Metal. Δεν έχουμε μετανιώσει. Πάντα κάναμε ότι νιώθαμε χωρίς φραγμούς, ακολουθώντας το ένστικτο μας. Αυτό διεύρυνε την οπτική μας γωνία και εξάσκησε τις συνθετικές μας δυνατότητες. Επομένως δεν βλέπω κάτι το αρνητικό σε αυτό. Βέβαια από ένα σημείο και μετά έχουμε επικεντρωθεί σε κάτι που είναι το “απόσταγμα” όλου αυτού του πειραματισμού.

7) Πως βλέπετε τα πράγματα στο μουσικό είδος που υπηρετείτε, υπάρχουν αξιοσημείωτες εξελίξεις ή επικρατεί στασιμότητα;

Υπάρχουν εξελίξεις. Απλά το όλο παιχνίδι έχει αλλάξει, καθώς πλέον τον κυρίαρχο ρόλο έχουν οι διάφορες streaming πλατφόρμες. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ένας βομβαρδισμός πληροφορίας και μια ταχύτητα εξαιρετικά γρήγορη. Έτσι οι νέες μπάντες έχουν μεν ένα παγκόσμιο “διάβημα”, αλλά πολύ λίγο χρόνο στην διάθεσή τους για να κεντρίσουν την προσοχή των ακροατών με τις κυκλοφορίες τους. Οι πιο καταξιωμένες μπάντες έχουν ένα αβαντάζ καθώς τραβάνε πάντα τα φώτα της επικαιρότητας επάνω τους.

8) Ποια είναι η γνώμη σας για μπάντες όπως οι Dimmu Borgir, Cradle of Filth, Bal-Sagoth, Therion, Bathory? Με ποιους θα θέλατε να περιοδεύατε;

Όλες οι μπάντες που ανέφερες δημιούργησαν το δικό τους μουσικό κόσμο και ξεχώρισαν. Για μένα οι Bathory είναι μέσα στην καρδιά μου και γαλουχήθηκα από την μουσική του αείμνηστου Quorthon. Με Cradle of Filth έχουμε περιοδέψει στο παρελθόν. Τους Therion θα έχουμε την ευκαιρία να τους γνωρίσουμε στο Hellfest καθώς παίζουμε στην ίδια σκηνή. Γενικά Cradle of Filth, Therion, Dimmu Borgir, είναι μπάντες που θα συνδυαζόμασταν πολύ καλά live.

9) Σας αρέσει περισσότερο το αγγλικό Black Metal ή προτιμάτε την νορβηγική Black Metal σκηνή;

Και τα δύο έχουν σημαντικούς αντιπρόσωπους.

10) Πιστεύατε ποτέ ότι θα είστε μαζί σαν μπάντα μετά από τόσες δεκαετίες;

Όχι, ειδικά όταν σταματήσαμε μετά το Sumerian Daemons, δεν διαφαινόταν ότι θα υπάρξει συνέχεια.

11) Ποια είναι η γνώμη σας για την ελληνική Metal σκηνή, την θεωρείτε ποιοτική, ότι βαδίζει σε καλό δρόμο;

Η Ελλάδα είναι μια μικρή χώρα όπου μάλιστα το Metal ποτέ δεν έγινε ευρέως αποδεκτό, όπως πχ στην Σουηδία που μπαίνεις σε λεωφορείο και βλέπεις για παράδειγμα διαφημιστικό για το νέο άλμπουμ Dark Funeral. Παρά το γεγονός αυτό, στην Ελλάδα υπάρχει πάντα ένας πυρήνας από ανθρώπους που αγαπούν με πάθος το metal σε όλες του τις εκφάνσεις και αρκετοί μάλιστα αποφασίζουν να δημιουργήσουν παρά τις όποιες αντιξοότητες. Έτσι πέρα από τα παλαιότερα συγκροτήματα, εμφανίζονται και νεότερα συγκροτήματα, ενώ υπάρχει μεράκι και ποιότητα.

12) Έγινε της μόδας να χρησιμοποιούν Metal και Rock μπάντες ορχήστρα στις συνθέσεις τους, κάτι αναμενόμενο αφού το Metal είναι η κλασική μουσική του 20ου αιώνα. Σε ποιο είδος νομίζετε ότι ταιριάζει περισσότερο η παρουσία της ορχήστρας;

Είναι θέμα πως χρησιμοποιείς κάτι. Ταιριάζει όταν χρησιμοποιείται σωστά, αναδεικνύοντας τις εκάστοτε συνθέσεις. Επομένως δεν είναι θέμα είδους, είναι θέμα αποτελεσματικότητας ή όχι.

13) Μπορείτε να ενημερώσετε τους αναγνώστες μας και φανατικούς οπαδούς σας για το νέο άλμπουμ που το περιμένουν πως και πως; Από τι εμπνευστήκατε, πως προέκυψαν οι στίχοι, αν έχουν προστεθεί νέα στοιχεία στην σύνθεση;

Υπάρχει ποικιλία όπως έχουμε συνηθίσει τους ακροατές μας, τόσο στην μουσική όσο και στους στοίχους. Έχουμε δώσει όμως και ιδιαίτερη έμφαση στο να υπάρχει μια ροή στα κομμάτια ώστε να μένει το ενδιαφέρον εστιασμένο στην προσωπικότητα που έχει το συγκεκριμένο άλμπουμ. Έχουμε πειραματιστεί πιο εκτεταμένα με την ενσωμάτωση παραδοσιακών οργάνων και 12χορδης ηλεκτροακουστικής κιθάρας. Επίσης, υπάρχει μεγαλύτερη αλληλεπίδραση μεταξύ των διαφόρων φωνητικών που έχουμε με αποτέλεσμα να υπάρχουν αρκετά ρεφραίν που μένουν στο μυαλό.

Είναι χαρακτηριστικό ότι δυσκολευτήκαμε να διαλέξουμε ένα-δύο singles, γιατί υπήρχαν πολλά υποψήφια. Αναφορικά με τους στοίχους, το πρώτο μέρος του άλμπουμ αποτελείται από σκοτεινές ιστορίες με συγκεκριμένους πρωταγωνιστές ενώ το δεύτερο μέρος περνάει σε πιο φιλοσοφικό επίπεδο και ερωτήματα γύρω από την εξέλιξη και το μέλλον του ανθρώπινου είδους.

14) Έχετε στα άμεσα σχέδιά σας κάποιες ζωντανές εμφανίσεις στην χώρα μας για την προώθηση του νέου άλμπουμ ώστε να σας απολαύσουμε από κοντά;

Ναι. Ήδη ανακοινώσαμε συγκεκριμένες ημερομηνίες για Χανιά, Βόλο, Αθήνα, Θεσσαλονίκη.

15) Πώς επηρέασε η πανδημία τη διαδικασία της σύνθεσης του νέου σας άλμπουμ;

Μας δημιούργησε πολλά εμπόδια και γενικά πήγε προς τα πίσω όλα τα σχέδιά μας. Από την άλλη, τον επιπλέον χρόνο που είχαμε στη διάθεσή μας προσπαθήσαμε να τον διοχετεύσουμε σε δημιουργικότητα και προετοιμασία για μια εκτενέστερη προώθηση του άλμπουμ.

16) Μετά από αρκετά χρόνια συνεργασίας με τη Season of Mist, πλέον είστε στη Nuclear Blast. Πώς ευδοκίμησε αυτή η συνεργασία; Εσείς προσεγγίσατε την εταιρεία ή αυτή εσάς;

Όταν έληξε το συμβόλαιό μας με την Season of Mist ο μάνατζερ μας διαπραγματεύτηκε με τους ενδιαφερόμενους για το ποιο θα ήταν το μέλλον μας. Η Nuclear Blast μας παρακολουθούσε από καιρό και έδειξε έντονο ενδιαφέρον. Σίγουρα είχαμε μια μακροχρόνια και επιτυχημένη πορεία με την Season of Mist, νιώσαμε όμως ότι είχαμε φτάσει στο όριο των δυνατοτήτων της.

Η Nuclear Blast από την πρώτη μέρα μας έκανε να νιώσουμε πολύ άνετα και μας έδειξε στην πράξη από την αρχή ότι πραγματικά σκοπεύει να πάει το συγκρότημά στο επόμενο επίπεδο. Και φυσικά μιλάμε για έναν γίγαντα στον χώρο του μέταλ.

17) Μετά από δύο και βάλε δεκαετίες σχεδόν αδιάκοπης παρουσίας και διψήφιο αριθμό δίσκων, ποιος είναι ο επόμενος στόχος σας ή για να το θέσουμε λίγο πιο ρομαντικά ποιο είναι το επόμενο όνειρο που θέλετε να εκπληρώσετε ως Septicflesh;

Αυτή την στιγμή, ζούμε ένα όνειρο. Φτάσαμε εδώ μετά από πολύ κόπο και πολλές αντιξοότητες. Βλέπουμε αισιόδοξα το μέλλον και όπως φαίνεται τα καλύτερα έρχονται.

18) Στις μέρες μας υπάρχουν πολλές πλατφόρμες ψηφιακής διανομής της μουσικής, όπως το Spotify και το Apple Music. Ποια είναι η αγαπημένη σας πλατφόρμα ως απλός χρήστης, αλλά και ως καλλιτέχνης. Στο δεύτερο σκέλος θα ήθελα να μου απαντήσετε με βάση τα ανταποδοτικά οφέλη που έχετε από κάθε πλατφόρμα.

Spotify είναι η πιο δυνατή πλατφόρμα με διαφορά. Γενικά οι πλατφόρμες βοηθούν κυρίως στο να σε γνωρίζει περισσότερος κόσμος σε παγκόσμιο επίπεδο. Από την άλλη το μεγαλύτερο μειονέκτημα ως ακρόαση είναι η μεγάλη συμπίεση του ήχου. Επί της ουσίας είναι fast food ικανοποίηση. Χορταίνεις άμεσα, αλλά όχι με ποιοτικό τρόπο. Τίποτα δεν συγκρίνεται με το να ακούς από βινύλιο ή CD και φυσικά έχεις και όλο το artwork στη διάθεσή σου.

Όσον αφορά τα ανταποδοτικά οφέλη, το γεγονός ότι υπάρχει μονοπώλιο, σημαίνει και πενιχρά κέρδη για τον καλλιτέχνη. Χρειάζονται δεκάδες εκατομμυρίων ακροάσεων ως ελάχιστες για να πει κάποιος ότι βγαίνει ένα οριακά αξιοπρεπές εισόδημα. Το όφελος όπως είπα, είναι κυρίως ότι προσεγγίζεις με την μουσική σου περισσότερο κόσμο. Επίσης, είναι γεγονός ότι πλέον οι digital πωλήσεις και το streaming αποτελούν πάνω από το 90% των πωλήσεων παγκοσμίως όσον αφορά την μουσική βιομηχανία.

19) Ποια είναι η άποψη σας για την “μόδα” των NFTs; Ειδικά εσύ Σπύρο, μιας και έχεις φιλοτεχνήσει δεκάδες εξώφυλλα, τόσο των Septicflesh, όσο και άλλων καλλιτεχνών θα σκεφτόσουν να δημιουργήσεις κάποιο εικαστικό και να το διαθέσεις αποκλειστικά ως NFT;

Δεν έχουμε εστιάσει στην παρούσα φάση σε μεθόδους τύπου NFT’s. Γενικά ο χρόνος είναι ο καλύτερος κριτής για το αν κάτι είναι μόδα ή θα κρατήσει.

20) Ποιες είναι οι συμβουλές σας για τα νεαρά άτομα που ονειρεύονται να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην Metal σκηνή;

Να έχουν υπομονή και επιμονή.

Exit mobile version