LifeSteps.gr

Shadowrun: Hong Kong - 3o σε 2 χρόνια

Οι καθαρολόγοι, οι γνωστοί purists που εξετάζουν με το μικροσκόπιο τα αγαπημένα τους θέματα της λαϊκής κουλτούρας και βγάζουν μπουρμπουλήθρες από το στόμα όταν δεν ανταποκρίνονται στα γούστα τους, βρήκαν μεγάλο μπελά με το Shadowrun. Το φανταστικό επιτραπέζιο Roleplaying που μας έχει κλέψει την καρδιά τα τελευταία χρόνια, μεταπηδώντας στον κόσμο των video games, είναι ένα αμάλγαμα από συστατικά ηρωικής φαντασίας, κυβερνοπάνκ, ιστορίες τρόμου, συνωμοσιολογία και αστυνομικές ιστορίες. Οι δημιουργοί του συνδυάζουν αρμονικά όλα τα συστατικά της συνταγής, βγάζοντας την γλώσσα στους purists γιατί δεν έχουν ανάγκη να υπερασπιστούν το Shadowrun, η “ποιότητά” του μιλάει από μόνη της.

Η μετάβαση του σε ψηφιακή φόρμα χρονολογείται από τις αρχές του μακρινού 1990, η απογείωση όμως ξεκίνησε το 2013 με το Shadowrun Returns, χρηματοδοτημένο από τους οπαδούς του RPG και δημιουργημένο από τον Jordan Weisman, έναν εκ των δημιουργών του επιτραπέζιου. To Shadowrun Returns ήταν ένα υπέροχο RPG που με απασχόλησε επί πολλές ώρες, το Shadowrun: Dragonfall που εμφανίστηκε τον επόμενο χρόνο ακόμα καλύτερο και το Shadowrun: Hong Kong που αναλύω εδώ είναι ικανό να σας ξεθεώσει από την πώρωση.

Μια νύχτα στο Hong Kong ταπεινώνει τα σκληρά καρύδια
2056, ελεύθερη επιχειρηματική ζώνη του Hong Kong. Οι πολυεθνικές που κυβερνούν τον κόσμο γνωρίζουν πολύ καλά την χρήση των ευφημισμών για να κρύψουν την αλήθεια, ότι το Hong Kong είναι μια πόλη που διοικείται από αυτές. Στο περιθώριο της δικτατορίας του χρήματος που έχουν επιβάλλει, βρίσκονται περιοχές ελεγχόμενες από την κινέζικη μαφία, τις πασίγνωστες Τριάδες. Πιο κάτω στην τροφική αλυσίδα στέκεται η φτωχολογιά που ζει σε εξαθλιωμένα σπίτια έναν βίο αβίωτο. Ο χαρακτήρας που θα οδηγήσετε στην περιπέτεια είναι παλιός κάτοικος του Seattle ο οποίος έχει να δει μπλε ουρανό εδώ και οκτώ χρόνια. Κλεισμένος στα μπουντρούμια εταιρικής φυλακής, ο ήρωας/ηρωίδα σας αποξενώθηκε από τον θετό του πατέρα Raymond Black και τον θετό του αδερφό Duncan. Δεν προλαβαίνει να ξεμυτίσει από την “στενή” και λαμβάνει μήνυμα του Raymond που ζητά την βοήθειά του, που παρακαλώ, στο Hong Kong. Φτάνοντας εκεί όλα πάνε κατά διαόλου. Ο Raymond είναι εξαφανισμένος, θύμα απαγωγής από ένα άτομο με φρικαλέα μάσκα. Ο χαρακτήρας σας και ο Duncan ενοχοποιούνται για το έγκλημα, δέχονται επίθεση από τις αστυνομικές δυνάμεις, άνθρωποι σκοτώνονται και αναγκάζονται να καταφύγουν στον υπόκοσμο για να σωθούν.

The Shore

H επιλογή παρατσουκλιού σας βοηθά να βουτήξετε βαθύτερα στο κλίμα της περιπέτειας γιατί νιώθετε ότι είστε πλέον αναπόσπαστο τμήμα της πιάτσας των shadowrunners, του επικίνδυνου επαγγέλματός σας. Οι λέξεις έχουν τεράστια δύναμη και ουσία στο Shadowrun: Hong Kong και σε όλο το franchise του Shadowrun. Η ίδια η λέξη είναι ένας όρος που καλύπτει ένα ευρύ πλαίσιο παράνομων δραστηριοτήτων. Βιομηχανική κατασκοπία, κλοπές, φόνοι, εκβιασμοί, παραβίαση ηλεκτρονικών συστημάτων, διακίνηση παράνομων υλικών. Ο συνδυασμός τυχοδιώκτη-μαφιόζου έχει ξεχωριστή αίγλη όταν, το φόντο των επιχειρήσεων του, είναι ένας εντυπωσιακός συνδυασμός ηρωικής φαντασίας και κυβερνοπάνκ.

Προσωπικά το ντεκόρ μου δίνει περισσότερο την αίσθηση των ιστοριών noir, των μαύρων μυθιστορημάτων με τους αδυσώπητους ντετέκτιβ που μπλέκουν σε ένα σωρό μπελάδες γιατί ο κόσμος που κινούνται είναι πνιγμένος στην διαφθορά. Στο πλαίσιο αυτό, της εγκληματικής ιστορίας με πρωταγωνιστές ένα σωρό χαρακτήρες βουτηγμένους στα ψυχοσωματικά τραύματα, κινείται και το φανταστικό σενάριο, η βασική πηγή ευχαρίστησης του παιχνιδιού. Το σκηνικό του Shadowrun φημίζεται για τις υπέροχες ιστορίες και τους πολύπλοκους χαρακτήρες συνεπώς η ποιότητα της πλοκής ήταν αναμενόμενη. Με τις πολυεθνικές να κουμαντάρουν τον κόσμο, ο ταξικές ανισότητες έσπρωξαν τον περισσότερο κόσμο στην παρανομία και στην βία. Θα γνωρίσετε τι εστί εξαθλίωση, μιζέρια, έγκλημα, προδοσία, κακοτυχία, πόλεμος, “ωραία” πράγματα δηλαδή.

Παίζοντας θα εθιστείτε τόσο έντονα από τις συναρπαστικές ιστορίες που ξεπηδούν μέσα από κάθε διάλογο ώστε θα τις επιδιώκετε με πάθος. Θα βλαστημάτε όταν εμφανίζονται εχθροί που πρέπει να λιανίσετε γιατί σας εμποδίζουν από τον λαχταριστό διάλογο που σας περιμένει στο επόμενο στενό. Οι σκοτεινές σκέψεις των ηρώων και των ηρωίδων, οι παγωμένες αναμνήσεις, οι θρίαμβοι και οι αποτυχίες τους έχουν μυθιστορηματική ποιότητα και δεν θα βαρεθείτε να τις καταναλώνετε. Επειδή μιλάμε για video game, το game mechanic της κατανάλωσης πλοκής είναι το πάτημα του αριστερού mouse button για την επιλογή των απαντήσεων και το πέρασμα των γραμμών διαλόγου.

Δίχως τα etiquettes, οι διάλογοι θα είχαν την στατικότητα μιας Visual Novel, ενός ψηφιακού βιβλίου που δεν παρέχει την παραμικρή δυνατότητα παρέμβασης. Για να ξεκλειδώσετε ένα σκασμό επιλογών στους διαλόγους, το παιχνίδι σας σπρώχνει προς το skill tree του Charisma. Τερματίζοντας την μπάρα του, θα αποκτήσετε όλα τα etiquettes, επεμβαίνοντας αδιάκοπα στις συνομιλίες και επηρεάζοντας την πορεία τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι αν δεν έχετε ρίξει ούτε ένα karma point στο Charisma θα περιοριστείτε σε ρόλο αναγνώστη στους διαλόγους. Όλα τα skills συμμετέχουν στην επιρροή των διαλόγων, από την ικανότητά σας στον χειρισμό του πιστολιού και την μυική δύναμη των χαρακτήρων έως τις γνώσεις τους στο decking a.k.a. hacking. Με τα etiquettes όμως οι επιλογές αυγατίζουν και ανοίγουν τον δρόμο για την συντριβή όλων των εμποδίων χωρίς να χρησιμοποιήσετε βία.

The Sojourn review

Ο αξιόλογος συνεργάτης είναι ανεκτίμητος
Οι επιλογές σας αλλάζουν την μορφή του κόσμου στο Shadowrun: Hong Kong, είναι λοιπόν ουσιαστικές και σας δίνουν την ευκαιρία να ακολουθήσετε τις ηθικές αρχές σας. Είναι δύσκολο να συγκρατήσετε το χέρι σας από την εκτέλεση εταιρικών φονιάδων ή τερατωδών πλασμάτων όμως η αυτοσυγκράτηση συνήθως έχει αίσιο αποτέλεσμα. Χαρίζοντας την ζωή σε υποψήφιους ή πρόσκαιρους αντιπάλους αποκτάτε πιστούς συμμάχους που θα σταθούν δίπλα σας όταν τους έχετε ανάγκη. Η ομάδα σας έχει ένα σωρό συμπαθητικά πλάσματα με εξοπλισμό ο οποίος δεν επιδέχεται αλλοιώσεων από εσάς. Τα όπλα, τα drones, τα decks και ότι άλλο κουβαλούν πλην των χρήσιμων healing items και εκρηκτικών υλών που τους δίνετε, είναι “κλειδωμένα”. Ο εξοπλισμός τους είναι καταπληκτικός, κλάσης ανώτερος από ότι θα τους αγοράζατε ίσως, όμως δεν θα ήταν άσχημα να είχατε λόγο στην παραμετροποίησή τους.

Η αγορά μισθοφόρων είναι μια επιλογή που παρέχει το παιχνίδι την οποία όμως δεν θα την αγγίξετε ποτέ. Η ομάδα που μαζεύεται γύρω σας από αποστολή σε αποστολή είναι πρώτης τάξεως, συνδυάζει όλες τις αρετές μιας ανίκητης ομάδας κρούσης και περιέχει πολύ συμπαθητικούς χαρακτήρες από όλες τις φυλές. Η Isobel είναι μια υπέροχη dwarf που εισβάλλει στο Matrix σαν να πηγαίνει για πικ νικ. Ο Racter είναι μια τεχνολογική ιδιοφυΐα που δεν θα άξιζε φράγκο αν δεν τον συνόδευε το χειροποίητο drone του, μια πολεμική μηχανή η οποία θα καθαρίσει επανειλημμένως το όνομά σας στην... πιάτσα.

Ο Gaichu είναι ένα Ghoul, ένας πτωματοφάγος που μισείται από όλες τις φυλές λόγω της τάσης του για κανιβαλισμό όμως δεν ανταποκρίνεται στο αρνητικό προφίλ του τέρατος. Έχει διατηρήσει τις υψηλές νοητικές του λειτουργίες, είναι πιστός στην ομάδα, φοβερός πολεμιστής και το ανεπτυγμένο ένστικτο κινδύνου που διαθέτει, σας προειδοποιεί για το τι σας περιμένει στο κοντινό μέλλον. Η πλειονότητα των χαρακτήρων είναι συμπαθείς, ακόμα και η “Nονά” του κινέζικου υποκόσμου Kindly Cheng, με το ειρωνικό της όνομα να αντιτίθεται απόλυτα στον χαρακτήρα της.

Αν τους αντιμετωπίσεις, είναι απίθανο να ζήσεις
Με τον εξοπλισμό να περνά σε δεύτερη μοίρα, ο πρωταγωνιστής/πρωταγωνίστρια που θα επιλέξετε και οι χαρακτήρες της ομάδας σας ακολουθούν διαφορετικούς δρόμους ανάπτυξης. Ο κεντρικός ήρωας καθορίζεται αρχικά από την ράτσα και το αρχέτυπο που θα του χαρίσετε. Τα Orks και τα Trolls είναι ιδανικά για “φουσκωτοί”, για να μοιράζουν φάπες, για να συνθλίβουν κρανία και να κόβουν σάρκες με γυμνά χέρια και σπαθιά. Τα τέλεια αρχέτυπα για αυτές τις ράτσες είναι οι Street Samurai και οι Physical Adepts. Υποψιάζομαι πως υποσυνείδητοι λόγοι με σπρώχνουν σε όλα τα Shadowrun να επιλέγω χαρακτήρες από τις φυλές των Humans και των Elves και να καταλήγω με μαγικά αρχέτυπα δηλαδή Shaman και Mage.

Scarlet Nexus review

Το τελευταίο στάδιο της παραμετροποίησης των πολεμιστών είναι η λίστα των Attributes και των Skills. Τα experience points των κλασικών RPG αντιστοιχούν εδώ σε Karma points, πόντους εμπειρίας που μαζεύετε επιχειρώντας στα σκοτάδια του περιθωρίου. Ανεξάρτητα από τις προηγούμενες επιλογές σας, ουδείς σας αναγκάζει να ακολουθήσετε συγκεκριμένη κατεύθυνση στην ανάπτυξη των Attributes και Skills. Το παιχνίδι είναι αρκετά φειδωλό στο μοίρασμα των Karma points συνεπώς θα πρέπει να αποφασίσετε αμέσως ποια καριέρα θα ακολουθήσετε γιατί δεν έχετε πολλά περιθώρια αλλαγών στην συνέχεια. Μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων σας είναι η κατάκτηση συγγενικών κατηγοριών. Για παράδειγμα, ο Shaman μου απλώθηκε πολύ στο Charisma για να υποστηρίζει τις επικλήσεις πνευμάτων και τα σαμανικά ξόρκια. Παράλληλα, κατέκτησε ένα σεβαστό τμήμα από τα Willpower και Spellcasting, αποκτώντας την ικανότητα να εκλύει θανάσιμες ποσότητες μαγικής ενέργειας προς τους εχθρούς του. Στη θέση του Willpower θα μπορούσε να βρίσκεται το Quickness και τα υποκείμενα skills που θα μετέτρεπαν τον χαρακτήρα μου σε πιστολά παγκόσμιας κλάσης.

Οι συμπολεμιστές του επικεφαλής της ομάδας σας δεν αναπτύσσονται με την ίδια επιμέλεια. Η ενίσχυση γίνεται μετά από το τακτικό ανέβασμα των levels τους και σας παρουσιάζονται δύο επιλογές-abilities για να αποφασίσετε ποια πτυχή του χαρακτήρα τους θα ενισχύσετε, οι οποίες υπόψη είναι αντικρουόμενες. Δεν είναι ανάγκη να επικεντρωθείτε στο ίδιο μονοπάτι, πηγαίνετε εδώ και εκεί ανάλογα με την χρησιμότητα που υπόσχεται το κάθε ability. Η δυνατότητα ενός dual class χαρακτήρα υπάρχει αλλά για multi class δεν συνίσταται. Για παράδειγμα, ένας Shaman γίνεται τρομερά επιδέξιος με τα πυροβόλα όπλα αν το θελήσει αλλά δεν θα γίνει παράλληλα το ίδιο αποτελεσματικός hacker, kung fu master και ότι άλλο σας κατέβει.

Εχθρική εξαγορά με πολλές απώλειες
Μετά την αφηγηματική του ισχύ και την ανάπτυξη-αναβάθμιση της ομάδας, το Shadowrun Hong Kong διαθέτει ένα σωρό ακόμα ευκαιρίες αλληλεπίδρασης οι οποίες έχουν turn-based μορφή αντί της real time περιπλάνησης. Η δύναμη της πειθούς είναι μεν μεγάλη όμως ένα καλό χέρι ξύλο είναι αναγκαίο για τους ξεροκέφαλους. Το εικονίδιο του θηκαρωμένου πιστολιού πάνω δεξιά στην οθόνη είναι μια εξαιρετική προσθήκη του Shadowrun: Hong Kong στην σειρά. Πάει, έχασαν οι εχθροί τον πρώτο λόγο στην μάχη, τώρα τον έχετε εσείς. Αντικρίζετε μια εχθρική ομάδα και αποφασίζετε να την διαλύσετε. Αντί να πάτε κατά πάνω της, αφήνοντας την πρωτοβουλία, ανιχνεύετε τον χώρο, βλέπετε τα καλύτερα σημεία για cover, τα πλησιάζετε και πατάτε το θηκαρωμένο πιστόλι. Αμέσως έχετε την πρωτοβουλία και στέλνετε τους πολεμιστές σας να καλυφθούν στα οχυρωμένα σημεία, ρίχνοντας στην συνέχεια τις πρώτες βολές.

Οι μάχες είναι άγριες και η ομάδα σας έχει ανάγκη από ένα βουνό healing items και αντικείμενα που σηκώνουν τους βαριά τραυματισμένους. Τα εκρηκτικά είναι χρήσιμα εναντίον πολυάριθμων εχθρών. Οι γεμιστήρες έχουν την τάση να αδειάζουν γρήγορα, καρφώνοντας μολύβι στα εχθρικά κρέατα. Τα ισχυρότερα spells και τα drones κάνουν χρυσές δουλειές, τα πρώτα καταστρέφοντας με άνεση το health των επιτιθέμενων και τα δεύτερα λειτουργώντας σαν φονικός αντιπερισπασμός. Τα game mechanics της μάχης είναι πρώτης τάξεως όπως πάντα. Οι αντιμαχόμενες παρατάξεις ενεργούν σύσσωμες σε γύρους. Ο κέρσορας σας πληροφορεί έξοχα για το αποτέλεσμα της πράξης που σχεδιάζετε ώστε να μην αφήνετε τίποτα στην τύχη.

Η τοποθέτηση των χαρακτήρων στον χώρο καθορίζει και τα ποσοστά ευστοχίας τους. Οι συστοιχίες εικονιδίων που αναπαριστούν ικανότητες και αντικείμενα είναι αρμονικά τοποθετημένα στο εξαιρετικό user interface και ανταποκρίνονται άμεσα στην ενεργοποίησή τους με τον κέρσορα. Η επίκληση στοιχειακών πνευμάτων και η συμπεριφορά τους προσδίδει μαγεία και στρατηγικές απολαύσεις στην μάχη. Τα μαγικά όντα είναι ατίθασα και συχνά θα τα δείτε να στρέφονται ενάντια στα άτομα που τα επικαλούνται. Η ισχύς τους είναι αξιοσημείωτη, η παρουσία τους επιβλητική και η χρησιμότητά τους αντιστοιχεί στην ύπαρξη ενός εφεδρικού magic user στην ομάδα.

Μια δυσλειτουργία στο Matrix
Ας περάσουμε τώρα σε ένα άλλο είδος μάχης. Οι αλλαγές του Shadowrun: Hong Kong που θα βιώσετε κάθε φορά που βουτάτε στο Matrix, στο ψηφιακό σύμπαν του Shadowrun, στην εικονική πραγματικότητα όπου εισβάλλουν οι Deckers με την συνειδητότητα τους να απεικονίζεται σαν αστρική προβολή, είναι αξιόλογες και συναρπαστικές. Τέρμα πια η περιπλάνηση σε γύρους, δηλαδή ρυθμούς χελώνας, τέρμα και το επίπεδο συναγερμού του δικτύου που αυξάνεται αυθαίρετα, απλά επειδή υπάρχετε μέσα στο Matrix. Στο Shadowrun: Hong Kong τα δίκτυα είναι εξοπλισμένα με προγράμματα-ρουφιάνους με μορφή κάμερας, τα οποία περιπολούν τα ψηφιακά δωμάτια και σφυρίζουν συναγερμό μόλις ανιχνεύσουν ξένο σώμα στην περιοχή τους, τον Decker σας δηλαδή. Οπλισμένοι με αρκετή υπομονή, θα διακρίνετε τα μοτίβα κίνησης τους και θα αποφύγετε να τραβήξετε την προσοχή τους κάνοντας ζιγκ ζαγκ και φτάνοντας στον προορισμό σας.

Η εναλλακτική ακολουθείται μόνο αν έχετε μεγάλη αυτοπεποίθηση στις δυνατότητες του Decker σας. Όταν το επίπεδο συναγερμού χτυπήσει κόκκινο, υλοποιούνται πάνοπλα αμυντικά προγράμματα και σας επιτίθενται. Διαθέτετε σοβαρή ποικιλία προγραμμάτων και ESPs για να τα λιανίσετε; Σε καταφατική απάντηση τους επιτίθεστε δίχως δεύτερη σκέψη, σε αρνητική απάντηση, φροντίζετε να μην πάρει κανείς χαμπάρι την διαδικτυακή διείσδυσή σας. Η συντριβή της πρώτης γραμμής άμυνας, αυτής των εχθρικών προγραμμάτων, αποκαλύπτει την δεύτερη γραμμή άμυνας, τα τείχη προστασίας που θέλουν “σπάσιμο” για να αποκτήσετε πρόσβαση σε ευαίσθητες πληροφορίες και συστήματα. Εδώ συναντάτε το παράδοξο φαινόμενο δύο mini games που τρέχουν ταυτόχρονα επηρεάζοντας το ένα το άλλο.

Το πρώτο, το υποχρεωτικό, σας βάζει να τσεκάρετε με μεγάλη προσοχή μια αριθμητική αλληλουχία που αναβοσβήνει στο πάνω μέρος της οθόνης και να την ταυτίσετε με τις αλληλουχίες που βρίσκονται από κάτω. Τα λάθη στην ταύτιση πληρώνονται με χάσιμο του ελάχιστου χρόνου που διαθέτετε για το hacking. Στα αριστερά σας περιμένει το δεύτερο mini game που είναι σκέτη πρόκληση για την βραχυπρόθεσμη μνήμη σας. Ένα μικροσκοπικό πληκτρολόγιο σας περιμένει να αποτυπώσετε στο μυαλό σας διαδοχικές αριθμητικές ακολουθίες και να τις επαναλάβετε στην συνέχεια, πατώντας τα αντίστοιχα πλήκτρα. Με την άκρη του ματιού σας να πιάνει την διαρκή συρρίκνωση του χρονικού περιθωρίου στην σχετική μπάρα, νοιώθετε την αδρεναλίνη να εκτοξεύεται στα ύψη, μπαίνοντας στην θέση ενός πραγματικού hacker. Τα δύο mini games ακολουθούν την point & click φόρμα όλης της περιπέτειας και είναι απαραίτητα για την δημιουργία αγχωτικής ατμόσφαιρας στην εικονική πραγματικότητα.

Η βία είναι η δεύτερη φύση των χαρακτήρων σας, του κάθε shadowrunner δηλαδή, η εξερεύνηση όμως είναι η πρώτη. Στο 90% της παραμονής σας στον κόσμο του Shadowrun: Hong Kong θα περιφέρεστε σε άψογα σχεδιασμένα σκηνικά, αναζητώντας άτομα για να μιλήσετε και ενίοτε, αντικείμενα για να αλληλεπιδράσετε. Το παιχνίδι ξεπερνά τα προηγούμενα Shadowrun στον καλλιτεχνικό τομέα, παρουσιάζοντας αρκετή βελτίωση στα γραφικά, στον σχεδιασμό των μοντέλων των χαρακτήρων και εισάγει εξαιρετικά cutscenes με πλήρη φωνητική υποστήριξη.

Το ροδάκι του mouse θα δεινοπαθήσει στην προσπάθειά σας να μεγεθύνετε τις γειτονιές και τους χαρακτήρες για να απολαύσετε τις λεπτομέρειες τους. Στους διαλόγους, τα παγωμένα πορτραίτα των συνομιλούντων θυμίζουν δυστυχώς δελτία ειδήσεων και ενημερωτικές εκπομπές όπου οι δημοσιογράφοι απευθύνονται σε ομιλούσες φωτογραφίες. Η απουσία των animations ανάγκασε τους σεναριογράφους να επιστρατεύσουν όλο το λεκτικό τους οπλοστάσιο, προβαίνοντας σε αναλυτικές περιγραφές εκφράσεων και χειρονομιών ώστε να πιάσετε τον συναισθηματικό παλμό των χαρακτήρων.

Μέσα στην ωραία αυτή συμφωνία χρωμάτων, φωτισμού, σκηνικών και πλασμάτων ξεπετάγεται απρόβλεπτα μια εφιαλτική παραφωνία. Ο κέρσορας αρνείται επανειλημμένα να κεντράρει στα σημεία αλληλεπίδρασης του περιβάλλοντος που τον κατευθύνετε με αποτέλεσμα το ένα κλικ να πολλαπλασιάζετε σε δύο, τρία κ.τ.λ. Τα νεύρα σας θα γίνουν τσατάλια όταν το απεχθές φαινόμενο λαμβάνει χώρα στην διάρκεια της μάχης. Την στιγμή εκείνη, η δυνατή και θυμωμένη δράση φεύγει από το game world και μετακομίζει στο δωμάτιο σας καθώς αρχίζετε να βρίζετε δυνατά το κάκιστο bug.

Το Shadowrun: Hong Kong ξεχειλίζει από συναρπαστικά missions με ιδιαίτερα objectives και κυμαινόμενο επίπεδο δυσκολίας. Η ποικιλία τους εξασφαλίζει ότι δεν θα νιώσετε βαρεμάρα, ότι επαναλαμβάνετε δηλαδή μια διαδικασία αποκλειστικά για να κερδίσετε karma points. Αντίθετα νιώθετε ότι η συνολική διάρκεια του Shadowrun: Hong Kong δεν ξεχειλώνει τεχνητά αλλά είναι αποτέλεσμα μιας πυκνής πλοκής μεγέθους μιας χούφτας μυθιστορημάτων. Το δυσκολότερο mission σας τοποθετεί σε ρόλο σωματοφύλακα της Isobel, της Decker της παρέας.

Η αγαπητή dwarf εισβάλλει στο Matrix με σκοπό να επέμβει σε μια διαβολομηχανή και η υπόλοιπη ομάδα αναλαμβάνει να προστατεύσει το κορμί της, σκοτώνοντας διαδοχικά κύματα από αιμοβόρες ομάδες ασφαλείας. Στα missions, οι επιλογές σας διαμορφώνουν και το τελικό αποτέλεσμα. Με ποιους θα συμμαχήσετε, ποιους θα σκοτώσετε, ποια ντοκουμέντα θα αρπάξετε από τις βάσεις δεδομένων, όπου και να στραφείτε σας περιμένουν ουσιαστικές επιλογές. Οι 24 ώρες είναι ο μίνιμουμ χρόνος που θα απασχοληθείτε στο παιχνίδι, τις διπλασιάζετε αν αυξήσετε το επίπεδο δυσκολίας και κυνηγάτε όλους τους διαλόγους, κάνοντας ένα γύρο από όλους τους NPCs μετά από κάθε mission.

Τελειώσατε το σενάριο του Shadowrun Hong Kong και αγαλλίασε η ψυχή σας πιστεύοντας ότι απαλλάξατε την ομάδα σας και τον game world από το σκοτάδι. Άξαφνα συνειδητοποιείτε ότι μια νέα περιπέτεια είναι έτοιμη να ξεκινήσει, ένα bonus campaign που φέρει το απειλητικό όνομα Shadows of Hong Kong. Δεν θα προσπεράσετε την ευκαιρία να επανέλθετε στο εξαιρετικό σύμπαν από το οποίο βγήκατε θριαμβευτές, ελπίζοντας σε περισσότερες και ωραιότερες εμπειρίες.

Θα τις έχετε αλλά ετοιμαστείτε για την δυσκολότερη αποστολή της καριέρας σας ως shadowrunners. Ο χαρακτήρας που χρησιμοποιήσατε στο main campaign επιστρέφει απαράλλακτος μαζί με τους συμπολεμιστές του. Η αρχή της ιστορίας σας βρίσκει δέσμιους και ανήμπορους, σηματοδοτώντας τον τρόμο που σας περιμένει στην συνέχεια. Ομάδες πάνοπλων εχθρών με πρώτης τάξεως εξοπλισμό θα σας επιτεθούν από όλες τις μεριές και τις γωνίες. Αν οι νέοι αντίπαλοι δεν σας καταστρέψουν και την βγάλετε καθαρή μέχρι το τέλος, θα έχετε να το λέτε ότι τερματίσατε το δυσκολότερο campaign του Shadowrun μέχρι σήμερα.

Είστε έτοιμοι για ένα ακόμα run;
Το μοτίβο του ενός αριστουργήματος τον χρόνο ελπίζω να μην αλλάξει και η Harebrained Games να συνεχίσει να παράγει τίτλους βασισμένους στο Shadowrun μέχρι οι άνθρωποι της να στερέψουν από έμπνευση. Όταν συμβεί αυτό, περιμένω να πιάσουν τα βιβλία και τα έτοιμα campaigns για το Shadowrun και να τους αλλάξουν τον αδόξαστο στην ψηφιοποίηση. Το σύμπαν του Shadowrun είναι ένα σκηνικό που δεν γίνεται ποτέ κουραστικό.

Στο Shadowrun: Hong Kong μάλιστα έχει δανειστεί την ανατολίτικη κομψότητα της Κίνας για να ντύσει τις βίαιες μάχες και τις αλληλεπιδράσεις των χαρακτήρων που κυκλοφορούν με τσιπ στους ώμους, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Το πάντρεμα και η συνύπαρξη μαγείας και τεχνολογίας είναι τέλειο. Οι πλεκτάνες, οι προδοσίες και τα εγκλήματα είναι η ίδια η ουσία της ζωής στην δυστοπική του κοινωνία. Οι χαρακτήρες ενσαρκώνουν όλους τους τύπους ανθρώπων και ψυχολογικών τραυμάτων που υπάρχουν. Η πλοκή και οι διάλογοι καταβροχθίζονται μετά μανίας. Τα game mechanics είναι εύχρηστα άρα δεν θα σας εξαντλήσουν ποτέ, εντούτοις παραμένουν στην σκιά της αφήγησης μέχρι τέλους. Το Shadowrun: Hong Kong είναι ένα ακόμα συναρπαστικό όραμα από ένα φανταστικό, κυριολεκτικά, μέλλον.

​Αρχική δημοσίευση: Gameworld

Exit mobile version