LifeSteps.gr

Get Even review

Get Even

Η δημιουργός του Get Even, The Farm 51, είναι μια από τις λιγότερο γνώστες πολωνικές εταιρείες της βιομηχανίας, καθώς την τελευταία δεκαετία μας έχει παρουσιάσει ελάχιστα δείγματα γραφής. Συν τις άλλοις, οι δημιουργίες της εταιρείας δεν κατάφεραν να σημειώσουν σημαντική απήχηση ή να αποσπάσουν θετικούς κριτικές. Παρά το γεγονός αυτό αν εξετάσουμε λίγο πιο προσεκτικά την δουλειά των Πολωνών developers θα συναντήσουμε αρκετές καλές ιδέες, ακόμη και στα χειρότερα δημιουργήματά τους.

Lake review

Για παράδειγμα, στο Deadfall Adventures είχαμε δει μια πρωτότυπη μίξη Action-Adventure και First-person shooter στοιχειών. Επίσης, τα Necrovision και Painkiller: Hell & Damnation παρά τα προβλήματά τους αποτέλεσαν δύο διασκεδαστικά old-school FPS. Με άλλα λόγια υπάρχει ταλέντο στο στρατόπεδο της Farm 51, εντούτοις αυτό δεν επαρκεί αν δεν υπάρχουν και οι κατάλληλοι οικονομικοί πόροι που θα επιτρέψουν στους developers να αναδείξουν τις ιδέες τους.

Ερχόμαστε τώρα στο Get Even, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 2014 και λίγους μήνες αργότερα οι developers έκαναν λόγο για ένα game που θα αναμιγνύει με μοναδικό τρόπο την single-player με την multiplayer εμπειρία σε ένα ξεχωριστό campaign. Τον Απρίλιο του 2014 η πολωνική εταιρεία έκανε γνωστή την πρόθεσή της να αξιοποιήσει και τις VR συσκευές της αγοράς για να μας αφηγηθεί “μια πολύπλοκη, ώριμη και πολύ διαδραστική ιστορία με έναν τρόπο που δεν έχει ξαναγίνει στα video games στο παρελθόν.”

Εμείς από την πλευρά μας έχουμε να πούμε ότι το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει ένας ανεξάρτητος developer είναι να προσπαθήσει να υλοποιήσει κάτι που είναι πάνω από τις δυνατότητες του. Η The Farm 51 φαίνεται να συνειδητοποίησε ότι ο δρόμος που είχε πάρει δεν την οδηγούσε πουθενά και έτσι αποφάσισε να εξελίξει την δημιουργία της με ένα τελείως διαφορετικό τρόπο.

Όλα αυτά βέβαια έλαβαν χώρα μετά την έναρξη της συνεργασίας της με την Bandai Namco, η οποία και πρέπει να έδωσε κάποιες κατευθυντήριες γραμμές στην The Farm 51, αν λάβουμε υπόψη μας τις δηλώσεις των στελεχών της πολωνικής εταιρείας. Η τελική μορφή του Get Even που έχουμε πλέον στα χέρια μας δεν έχει καμία σχέση με αυτό που μας είχε δείξει η The Farm 51 πριν από τρεισήμισι χρόνια, καθώς πλέον μιλάμε για ένα single-player Adventure που διαθέτει κάποια FPS στοιχεία, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως shooter. Οι developers είναι φανερό ότι έχουν δώσει μεγαλύτερη έμφαση στο storytelling, οπότε πάμε να δούμε αν δικαιώνονται για τις επιλογές τους.

Στους τέσσερις τοίχους ενός ταραχώδους νου
Το Get Even εκτυλίσσεται σε ένα σύγχρονο setting, στο οποίο αναλαμβάνετε τον ρόλο του μισθοφόρου Cole Black. Στον πρόλογο της ιστορίας βλέπουμε ότι ο Black προσπαθεί να σώσει μια νεαρή κοπέλα ονόματι Grace από τους απαγωγείς του, χωρίς ωστόσο να καταφέρνει να φέρει εις πέρας την αποστολή του. Κατόπιν αυτού, ο ήρωάς σας ξυπνά σε ένα άσυλο φρενοβλαβών και σταδιακά προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη στο παρελθόν με τη βοήθεια μιας αινιγματικής φιγούρας, του αυτοαποκαλούμενου Mr. Red.

O τελευταίος καθοδηγεί τα βήματά σας και επικοινωνεί μαζί σας μέσω μιας VR συσκευής που ονομάζεται Pandora. H συσκευή αυτή σας δίνει την δυνατότητα να ταξιδέψετε μέσα στο ίδιο σας το μυαλό και να ξεθάψετε τις αναμνήσεις σας. Σταδιακά λοιπόν καλείστε να βρείτε απαντήσεις σε διάφορα ερωτήματα που σας βασανίζουν, όπως ποιο ακριβώς ήταν το κορίτσι που έπρεπε να σώσετε, ποιοι και για ποιον λόγο την απήγαγαν κτλ.

H δημιουργία της The Farm 51 μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως ένα αρκετά ατμοσφαιρικό θρίλερ, αν περιμένετε βέβαια jump scares το πιθανότερο είναι ότι θα απογοητευτείτε. Οι developers ρίχνουν όλο το βάρος στο storytelling προσπαθώντας να μας χαρίσουν μια αξιομνημόνευτη single-player εμπειρία και για να είμαστε ειλικρινείς υπήρξαν στιγμές που πραγματικά νιώσαμε ότι βρισκόμασταν μέσα στο... πετσί του πρωταγωνιστή της ιστορίας. Το σενάριο είναι σε γενικές γραμμές περίπλοκο και θα χρειαστεί να αφιερώσετε κάποιο χρόνο για να “επεξεργαστείτε” τα όσα λαμβάνουν χώρα επί της οθόνης σας.

Στην αρχή πάντως υπάρχει ο κίνδυνος να χάσετε το ενδιαφέρον σας, αφού η πλοκή προχωρά με αργούς ρυθμούς και οι πληροφορίες που σας παρέχονται είναι ελάχιστες. Εμείς πάντως εκλάβαμε θετικά αυτό το στοιχείο και αρχίσαμε να διαβάζουμε με βουλιμία κάθε αρχείο που βρίσκαμε στο δρόμο μας και να ακούμε κάθε ηχογραφημένη συνομιλία στην προσπάθειά μας να αποκρυπτογραφήσουμε το σεναριακό παζλ. Δυστυχώς η πλοκή κάνει μια “κοιλιά” προς το τέλος, καθώς οι όποιες ανατροπές είναι αρκετά προβλέψιμες, αλλά ακόμη και υπό αυτές τις προϋποθέσεις το σενάριο μας άφησε θετικές εντυπώσεις. Μπορούμε να πούμε λοιπόν με σιγουριά ότι οι υποσχέσεις των developers για μια πολύπλοκη και ώριμη ιστορία υλοποιούνται στο έπακρο.

Να σημειωθεί επίσης ότι οι ενέργειες σας έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εξέλιξη της ιστορίας. Για παράδειγμα κάποια στιγμή θα συναντήσετε έναν ψυχοπαθή, ο οποίος είναι παγιδευμένος στο κελί του. Εσείς από την πλευρά σας έχετε την επιλογή να του ανοίξετε την πόρτα και να τον αφήσετε να διαφύγει ή να τον αφήσετε να σαπίζει στη φυλακή. Η απόφασή σας μπορεί να καθορίσει την μοίρα ενός NPC που θα συναντήσετε στην πορεία ή ακόμη και την δική σας μοίρα.

Για να δείτε όλες τις εναλλακτικές εκδοχές της ιστορίας θα χρειαστεί να πραγματοποιήσετε δύο τουλάχιστον playthroughs αφιερώνοντας 15-20 περίπου ώρες. Στο σημείο αυτό αξίζει να προσθέσουμε ότι υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά collectables σε κάθε level, των οποίων η συλλογή είναι μεν προαιρετική, βοηθά δε στο να κατανοήσετε καλύτερα το σενάριο, να γνωρίσετε τις άγνωστες πτυχές των πρωταγωνιστών της ιστορίας κτλ.


Το smartphone-πασπαρτού
Σε ότι αφορά την αφήγηση της ιστορίας και το γενικότερο immersion το Get Even παρουσιάζει ένα καλό πρόσωπο, αλλά τι γίνεται με το gameplay; Στο κομμάτι αυτό δυστυχώς υπάρχουν αρκετές παθογένειες, τις οποίες και θα αναλύσουμε παρακάτω. Το gameplay κατά κύριο λόγο στηρίζεται σε δύο βασικούς πυλώνες, στο κομμάτι του exploration που δεν διαφέρει και πολύ από αυτό που έχουμε δει στα walking simulators της αγοράς και στο shooting. Στο πρώτο κομμάτι το Get Even τα καταφέρνει περίφημα, φέρνοντας παράλληλα στο νου το Condemned: Criminal Origins της Monolith Productions.

Το βασικό εργαλείο για την εξερεύνηση του περιβάλλοντος είναι το smartphone σας, το οποίο και διαθέτει μια σειρά χρήσιμων λειτουργιών. Με αυτό μπορείτε να δείτε ανά πάσα στιγμή τον χάρτη της εκάστοτε τοποθεσίας, τις τοποθεσίες των εχθρών, αλλά και το cone of view (οπτικό πεδίο) τους. Επιπροσθέτως, το smartphone σας είναι εξοπλισμένο με θερμική όραση, η οποία σας επιτρέπει όχι μόνο να ανιχνεύσετε τους εχθρούς σας από απόσταση, αλλά και να εντοπίσετε από ποια καλώδια περνάει ρεύμα. Η τελευταία ιδιότητα είναι εξαιρετικά χρήσιμη σε κάποια από τα υποτυπώδη puzzles του Get Even, στα οποία καλείστε να ηλεκτροδοτήσετε ορισμένους διακόπτες για να προχωρήσετε παρακάτω.

Ήρθε όμως η ώρα να δούμε και τους shooting μηχανισμούς, οι οποίοι δίνουν έναν υποτυπώδη FPS χαρακτήρα στο Get Even. Λέμε υποτυπώδη αφενός γιατί το gunplay δεν πλησιάζει τα επίπεδα στιβαρότητας των υπολοίπων FPS της αγοράς και αφετέρου γιατί οι στιγμές που θα πρέπει να καταφύγετε σε all guns blazing τακτικές είναι μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού. Να σημειώσουμε επίσης ότι το οπλοστάσιό σας είναι εξαιρετικά περιορισμένο, καθώς κατά κύριο λόγο θα πρέπει να βασιστείτε σε ένα περίστροφο (είναι εξοπλισμένο με σιγαστήρα) για να εξουδετερώσετε τους αντιπάλους σας. Το όπλο σας είναι προσαρμοσμένο σε μια συγκεκριμένη συσκευή που ονομάζεται CornerGun, η οποία με την σειρά της είναι συνδεδεμένη με το smartphone σας.

Το CornerGun σας επιτρέπει να σταθείτε πίσω από κάποιο σημείο κάλυψης (λόγου χάρη πίσω από μια πόρτα) και να προτείνετε το όπλο σας με κλίση 90 μοιρών είτε προς τα δεξιά, είτε προς τα αριστερά. Με τον τρόπο αυτό μπορείτε να πυροβολήσετε τους εχθρούς σας χωρίς να μπείτε στην ακτίνα πυρός τους. Η στόχευση με το CornerGun πάντως δεν είναι η καλύτερη δυνατή, καθώς ο στόχος σας εμφανίζεται ουσιαστικά στην οθόνη του smartphone σας και υπάρχουν κάποια θέματα ακρίβειας. Ούτε και από πλευράς πρωτοτυπίας πάντως συναντάμε κάτι το συγκλονιστικό, αφού είχαμε δει αντίστοιχο όπλο στο Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2 που είχε κυκλοφορήσει πριν από μια δεκαετία.

Ένα ακόμη στοιχείο που θέλουμε να σχολιάσουμε είναι το A.I, το οποίο δυστυχώς κινείται σε μετριότατα επίπεδα. Οι εχθροί σας το μόνο που κάνουν είναι να τρέχουν σαν τα κοτόπουλα δεξιά και αριστερά προσπαθώντας να αποφύγουν τα πυρά σας. Ούτε μια φορά δεν τους είδαμε να προσπαθούν να μας πλαγιοκοπήσουν, ακόμη και όταν οι σύμμαχοί τους προσέφεραν ικανοποιητικά πυρά κάλυψης.

Ένα επίσης σημαντικό πρόβλημα εντοπίζεται στις αποστολές που θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε stealth τακτικές, καθώς κάποιες φορές σας εντοπίζουν όσο καλά κι αν κρυφτείτε. Παράδοξο είναι και το γεγονός ότι αν σκοτώσετε έναν φρουρό από απόσταση 50 μέτρων, οι υπόλοιποι στρατιώτες σημαίνουν συναγερμό και σας επιτίθενται χωρίς εσείς να έχετε προδώσει την τοποθεσία σας. Αν ήξεραν που βρίσκεστε γιατί δεν σας επιτέθηκαν νωρίτερα;

Το VR παρελθόν και η Auro-3D τεχνολογία
Στο οπτικό κομμάτι το Get Even παρουσιάζει μια αξιοπρεπή εικόνα, εντούτοις είναι φανερό ότι δεν αξιοποιεί το hardware των PS4 και Xbox One. Εξίσου εμφανές είναι και το γεγονός ότι η ανάπτυξη του παιχνιδιού πέρασε από διάφορα στάδια, χωρίς ωστόσο οι developers να κάνουν κάποιο reboot, αφού διακρίναμε κάποια assets από τα πρώτα βίντεο που είχαν δοθεί στη δημοσιότητα για το Get Even, όταν και προορίζονταν να υποστηρίξει την VR τεχνολογία του Oculus Rift και του PlayStation VR.

Το Get Even τρέχει στα 1080p/30fps στο Xbox One, χωρίς να υπάρχουν σημαντικές πτώσεις του frame rate ή προβλήματα στην απόκριση του χειρισμού. Ο σχεδιασμός των levels δεν μπορούμε να πούμε ότι μας άφησε και τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις, καθώς η πλειοψηφία της περιπέτειάς σας λαμβάνει χώρα σε εγκαταλελειμμένες αποθήκες ή σε ένα ψυχιατρικό άσυλο.

Η ποιότητα των textures δεν είναι αυτή που θα έπρεπε για ένα τίτλο που κυκλοφορεί εν έτη 2017 και παράλληλα έχουμε κάποια παράπονα από τα shadows και τα lighting effects. Οφείλουμε να σημειώσουμε ότι συναντήσαμε και αρκετά bugs, καθώς ο χαρακτήρας μας “σκάλωνε” μέσα στην βλάστηση ή στις πέτρες στους εξωτερικούς χώρους του παιχνιδιού. Η μόνη διέξοδος σε αυτή την περίπτωση είναι να κάνετε restart και να ξεκινήσετε ξανά από το τελευταίο checkpoint σας.

Σε ότι αφορά την ηχητική επένδυση του Get Even δεν έχουμε παρά να αποδώσουμε τα εύσημα στους developers, καθώς μιλάμε για τα καλύτερα ambient ηχητικά εφέ που έχουμε ακούσει την τελευταία δεκαετία. H δημιουργία της The Farm 51 αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την Auro-3D τεχνολογία της Auro Technologies, η οποία προσφέρει τρισδιάστατο ήχο εξαιρετικής ακουστικής. Σε υψηλά επίπεδα κινείται και το voice acting, καθώς οι ηθοποιοί που ενσαρκώνουν τους Cole Black και Mr. Red δίνουν... ρέστα με την ερμηνεία τους.

Η The Farm 51 στα καλύτερά της
Το Get Even είναι μια πραγματικά αντισυμβατική κυκλοφορία που αξίζει την προσοχή όσων ψάχνουν για μια καθαρά story driven εμπειρία. Σαφώς και υπάρχουν σημαντικά πλατώματα, καθώς το FPS DNA της εν λόγω δημιουργίας είναι σαφώς προβληματικό και τολμούμε να πούμε περιττό, αφού κατά την ταπεινή μας άποψη οι αρετές του Get Even θα μπορούσαν να αναδειχθούν καλύτερα μέσα από μια πιο παραδοσιακή Adventure φόρμουλα. Είναι σαφές πάντως ότι μιλάμε για την καλύτερη μέχρι στιγμής δουλειά της πολωνικής εταιρείας, η οποία μπορεί να μην εντυπωσιάζει οπτικά, αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για έναν budget τίτλο που διατίθεται στα 30 και όχι στα 60 ή τα 70 ευρώ.

Αρχική Δημοσίευση: GameWorld

Exit mobile version