LifeSteps.gr

Fallen Enchantress: Legendary Heroes review

Το 2010 γεννήθηκε ένας νέος ψηφιακός θρύλος στον χώρο των 4X Turn-Based Strategy, το Elemental: War of Magic. “Μητέρα” του ήταν η Stardock, την οποία προσωπικά έχω τοποθετήσει σε βάθρο αφού ασχολήθηκα αμέτρητες ώρες με τα Galactic Civilizations της, τα οποία ξεπέρασαν την κορυφή του είδους τους που ονομάζεται Master of Orion. Μια σειρά από τεχνικά προβλήματα “έπνιξαν” το Εlemental, σκεπάζοντας το ενδιαφέρον lore και το πολύπλευρο gameplay του. Η Stardock δεν πτοήθηκε από την αποτυχία του και έριξε στην αγορά το Elemental: Fallen Enchantress δύο χρόνια αργότερα. Αρκετά προβλήματα του πρωτότυπου αφανίστηκαν και το όραμα της εταιρείας ανάπτυξης έλαβε μια σοβαρότερη και πιο ολοκληρωμένη μορφή. Πάλι το τελικό αποτέλεσμα δεν ήταν το αναμενόμενο. Προβλήματα στην αισθητική του πακέτου, προβλήματα και σε κάποια game mechanics φρέναραν την κατηγοριοποίηση του στα καλύτερα Strategy της χρονιάς. Χρειάστηκε να περιμένουμε λιγότερο από ένα χρόνο για να απολαύσουμε τον κόσμο του Elemental στην πλήρη δόξα του στο Fallen Enchantress: Legendary Heroes με το οποίο θα ασχοληθούμε εδώ.


Την επαύριο του κατακλυσμού
Το πεδίο δράσης σας ονομάζεται Elemental και είναι ένας κόσμος χτυπημένος από τον εφιάλτη ενός μεγάλου κατακλυσμού. Οι θνητοί κάτοικοι του σαρώθηκαν από την καταστροφή και θα χρειαστούν πολλές γενιές έως ότου καταφέρουν να αναστηλώσουν πλήρως τις χώρες τους. Ο κόσμος είναι χωρισμένος σε βασίλεια και αυτοκρατορίες με τα πρώτα να επιθυμούν ανάπτυξη της ζωής και τα δεύτερα να στοχεύουν στην κυριαρχία και την υποδούλωση. Η μαγεία είναι προσβάσιμη αποκλειστικά σε χαρισματικούς χρήστες και αποτελεί το ισχυρότερο όπλο αντιμετώπισης των σκληρών συνθηκών. Εσείς θα αποφασίσετε τον ρόλο που θα παίξετε στον αναπτυσσόμενο αυτό κόσμο, ένας ρόλος που θα σας οδηγήσει σε ποικίλες εμπειρίες.

Το Fallen Enchantress: Legendary Heroes είναι ένα εξαίρετο 4X Turn-Based Strategy που διαχωρίζει το gameplay του σε δύο μεγάλες και εξίσου συναρπαστικές κατηγορίες, την κατασκευή μιας αυτοκρατορίας (empire building) και τις τακτικές μάχες (tactical battles). Το head-up display του παιχνιδιού είναι υπερφορτωμένο από εικονίδια και πολύτιμες πληροφορίες για τον ψηφιακό κόσμου που αντικρίζετε. Το πιο χρήσιμο τμήμα του είναι η κάθετη μπάρα στα αριστερά με την οποία έχετε άμεση πρόσβαση σε πόλεις, στρατούς και quests πατώντας τα εικονίδιά τους. Η αναγραφή των πρώτων υλών της αυτοκρατορίας σας σε περίοπτη θέση είναι επίσης χρήσιμη ώστε να γνωρίζετε ανά πάσα στιγμή αν κινδυνεύει να σας τελειώσει ένας πόρος, το mana ας πούμε. Η φορολογία και η τεχνολογία που έχετε βάλει εμπρός είναι επίσης ορατές, διευκολύνοντας το έργο σας.

Η διαχείριση των πόλεων είναι άνετη και πωρωτική. Επιλέγετε τι θέλετε να χτίσετε και δημιουργείτε μια αλυσίδα από κατασκευές που ακολουθούν τον δρόμο της ολοκλήρωσης στον καθορισμένο αριθμό από γύρους που αναγράφουν. Μια όμορφη πινελιά που εστιάζει στο ανάγλυφο σχήμα του χάρτη είναι η σταδιακή ενσωμάτωση πολύτιμων κοιτασμάτων έτοιμων προς εξόρυξη με το χτίσιμο του κατάλληλου ορυχείου. Το αυτόματο χτίσιμο είναι ένα χρήσιμο game mechanic εφόσον διαθέτετε τα κεφάλαια και ακολουθεί ο σχεδιασμός των μονάδων, μια διαδικασία την οποία δεν πρέπει να αποφύγετε. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, μετά από την απόκτηση των σχετικών τεχνολογιών, ξεφυτρώνουν νέα σχέδια ετοιμοφόρετων μονάδων, ισχυρότερων από τις αρχικές ασφαλώς, για να τις ενσωματώσετε στις στρατιές σας.

Οι ετοιμοφόρετες μονάδες είναι καλές αλλά δεν συγκρίνονται με εκείνες που θα σχεδιάσετε εσείς. Οι σχεδιασμένες μονάδες, πέραν της εμφάνισης και του ονόματος που τους δίνετε, θα φέρουν τον τελειότερο εξοπλισμό που διαθέτει η αυτοκρατορία σας την δεδομένη στιγμή. Ταυτόχρονα, θα τις πριμοδοτήσετε με skills ειδικά για το είδος πολέμου που τους ταιριάζει. Φεριπήν, θα δώσετε όλα τα skills που σχετίζονται με το accuracy στους τοξότες σας. Το τελευταίο και καλύτερο δώρο που θα κάνετε στις μονάδες που σχεδιάσατε προσωπικά είναι η δυνατότητα αυτόματης ενσωμάτωσης των όπλων που ανακαλύπτετε διαμέσου του tech tree στον εξοπλισμό τους.

Τεχνοπολιτισμός και μαγεία
Φτάσαμε στο τεχνολογικό δέντρο της αυτοκρατορίας σας το οποίο χωρίζεται σε τρεις κλάδους και πρέπει να ποτιστεί με άφθονα research points για να πετάξει γρήγορα καρπούς. Συγκρινόμενες με άλλα games του είδους, οι κατηγορίες Civilization, Warfare και Magic δεν ξεχειλίζουν από τεχνολογίες, απλά έχουν έκαστη από ένα αξιοπρεπή αριθμό ουσιαστικών αναβαθμίσεων της αυτοκρατορίας σας. Εσείς κρίνετε που θα πέσει το βάρος του research με γνώμονα το στυλ παιχνιδιού που επιλέξατε. Βάλατε σκοπό να αναστήσετε την μαγική αυτοκρατορία του Αχέροντα σαν τον Xaltotun από το lore του Conan; Μαγεία, μαγεία και πάλι μαγεία θα ερευνήσετε. Ο μικρός αριθμός τεχνολογιών ισορροπεί από τις τεράστιες ποσότητες research που χρειάζονται για να αποκτηθούν συνολικά, απαγορεύοντας έτσι την απόκτησή των πάντων πολύ νωρίς στην εκστρατεία.

Στην επιλογή των factions πρέπει να σταθείτε για αρκετή ώρα, διαβάζοντας πολύ προσεκτικά τις περιγραφές τους. Οι διαφορές μεταξύ των factions είναι πολλές και ουσιαστικές. Δεν μιλάμε για αισθητικές διαφορές αλλά για εξοπλισμό, skills και proficiencies που μεταβάλλουν αισθητά το gameplay από το ένα faction στο άλλο. Επιλέγοντας τους Altarians θα επικεντρωθείτε στην κατασκευή επίλεκτων μονάδων οι οποίες θα ξεκαθαρίζουν το battlefield με τις αυξημένες ικανότητές τους. Σε ρόλο ηγεμόνα των Capitar θα μετατραπείτε στους φανατικότερους καπιταλιστές ή Capitar-ιστές γιατί το εν λόγω faction κατέχει καλά το παιχνίδι της συσσώρευσης πλούτου. Με τους Yithril εξασφαλίζετε τις πιο τερατώδεις μονάδες και με τους Umber τους πολυπληθέστερους στρατούς. Το συμπέρασμα είναι ότι κάθε faction τροποποιεί την εμπειρία που λαμβάνετε συνεπώς θα θελήσετε να τα δοκιμάσετε όλα για να απολαύσετε τις διαφορές τους.

Μια σημαντική διαφορά του Fallen Enchantress: Legendary Heroes από τους προκατόχους του είναι η μέθοδος απόκτησης των ηρώων. Δεν λέω, καλή η περιφορά στον χάρτη και η αναζήτηση πανίσχυρων ηρώων, με την τακτική αυτή όμως το κέντρο βάρους πήγαινε στην εξερεύνηση και εισήγαγε τον παράγοντα τύχη σε σημείο του gameplay που δεν “κολλάει”. Στήσατε από κωλοφαρδία την πόλη σας δίπλα από πανίσχυρους ήρωες; Εύγε, αποκτήσατε μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των εχθρών δίχως να κουνήσετε το χεράκι σας. Αυτό δεν είναι στρατηγική φυσικά. Αντίθετα, στο Fallen Enchantress: Legendary Heroes ενσωματώνετε ήρωες αφού αποδείξετε πρώτα την αξία σας, μαζεύοντας τον πόρο Fame. Η φήμη δεν είναι εύκολο πράγμα και η ποσότητά της αυξάνεται ολοκληρώνοντας quests, λιώνοντας εχθρικές στρατιές, χτίζοντας τα σωστά κτίρια κ.ο.κ.

Ένα από τα πιο αγαπημένα X των γνωστών 4X Strategy στην οποία ανήκει δικαιωματικά το Fallen Enchantress: Legendary Heroes είναι το Expand, η επέκταση σε όλο τον χάρτη, ο πολλαπλασιασμός των πόλεων και των βάσεων σας. Ενδέχεται να εκνευριστείτε την πρώτη φορά που θα συνειδητοποιήσετε ότι οι υπήκοοι σας αρχίζουν να ταράζονται και να δείχνουν σημάδια έντονου άγχους, τα οποία πιθανόν να οδηγήσουν σε εξέγερση, όταν χτίζετε πολύ γρήγορα νέες πόλεις. Το unrest penalty ενισχύεται και με την αύξηση των φόρων αλλά αυτός είναι ένας δείκτης που τον ανεβοκατεβάζετε εύκολα, με τις πόλεις όμως τι γίνεται; Η σύνδεση του unrest με τις νέες πόλεις που ξεπετάτε σαν μανιτάρια στον χάρτη στοχεύει στο φρενάρισμα της ανεξέλεγκτης-ανεγκέφαλης επέκτασης και στον στρατηγικό σχεδιασμό των επεκτατικών σας χειρισμών.

Η υπεροχή αποδεικνύεται στον αγώνα
Οι μάχες είναι θαυμάσια παραδείγματα τακτικής και, επειδή σχετίζονται με ένα σωρό μεταβλητές, θα βρεθείτε στην ευχάριστη θέση να εξερευνάτε όλα τα συστήματά τους με παιχνιδιάρικο τρόπο, ανανεώνοντας αδιάκοπα το ενδιαφέρον σας. Η τοπογραφία είναι το πρώτο συστατικό τους που θα σας τραβήξει την προσοχή. Τα φυσικά εμπόδια και οι αποστάσεις από τους εχθρούς πυροδοτούν ευφυείς μανούβρες. Περικυκλώνετε τους εχθρούς, καλύπτετε τους ranged fighters πίσω από φυσικά εμπόδια, προσπαθήσετε να χωρίσετε τις εχθρικές δυνάμεις αντιμετωπίζοντας τες διασπασμένες και όχι σε ενιαίο μέτωπο. Η τεχνητή νοημοσύνη τα παρατηρεί όλα με προσοχή και οι αντιδράσεις της κρίνονται ικανοποιητικές, σε καμία περίπτωση όμως τέλειες.

Το A.I. απομακρύνει πάντοτε τους ranged fighters του από την εμβέλεια των melee μονάδων σας. Πλήττει με αυτούς πρωτίστως τους μάγους και τους τοξότες σας με σκοπό να εξαλείψει τον κίνδυνο που απειλεί τις ακροβολισμένες μονάδες του. Είναι αρκετά έξυπνο για να στοχεύσει τις πληγωμένες μονάδες σας και να τις αποτελειώσει, συχνά όμως δεν το κάνει, προτιμώντας να ασχοληθεί με τις πιο άμεσες απειλές.

Αυτό σημαίνει ότι μια μονάδα σας που θέλει ένα χτύπημα για να “σβήσει” την σκαπουλάρει υποχωρώντας. Έχετε υπόψη σας ότι, ακόμα και στο ευκολότερο επίπεδο δυσκολίας, η εξολόθρευση ενός στρατού με μεγάλη διαφορά δυναμικότητας από τον δικό σας οδηγεί τις περισσότερες φορές σε ήττα. Το γεγονός αποδεικνύει ότι το A.I. σπανίως χαρίζει “κάστανα” άρα οι περισσότερες αδυναμίες τους εντοπίζονται εκτός του πεδίου μάχης, δηλαδή στην επιλογή του κατάλληλου εδάφους για τις πόλεις του και στην επιλογή των καλύτερων μονάδων για τις ορδές του.

Η νίκη στην μάχη περνά από την σωστή αξιοποίηση όλων των πόρων που έχετε στην διάθεσή σας (μονάδες, skills, weapons, spells, γενικός εξοπλισμός) και αυτοί είναι πολλοί και έξοχα συνδεδεμένοι μεταξύ τους. Τα πάντα έχουν σημασία και αξία. Η ιδιότητα των Altarians φεριπήν να κινούνται δύο φορές ανά γύρο, τους καθιστά ιδανικούς για καταδρομικές επιθέσεις και αστραπιαία χτυπήματα στις αδύναμες εχθρικές μονάδες. Μια μονάδα με δόρυ σουβλίζει για πλάκα εφαπτόμενους εχθρούς, μια δεύτερη μπορεί να τσεκουρώσει τρεις στην σειρά. Οι magic users προξενούν χάος και καταστρέφουν τους εχθρούς με ισχυρά spells, θεραπεύουν τους πληγωμένους, εμφανίζουν elementals και κτήνη τα οποία ξεχύνονται στον εχθρό. Η ποικιλία των κινήσεων που έχετε στην διάθεσή σας είναι τεράστια, οι στρατηγικές αποφάσεις πολλές και η κάθε μάχη εκπέμπει ξεχωριστή μαγεία, ακόμα και αν στέλνετε τις ίδιες μονάδες ξανά και ξανά. Σε αυτή την ποικιλία βασίζεται και το ισχυρό replayability του Fallen Enchantress: Legendary Heroes που υπόσχεται εκατοντάδες περάσματα με διαφορετικές συνθέσεις ηρώων, μονάδων και εξοπλισμού.

Το auto-resolve είναι μια χρήσιμη επιλογή που θα την χρειαστείτε όταν τα τέρατα που συναντάτε ανήκουν στην κατηγορία των... σαπακιών, δηλαδή η πολεμική τους ισχύ είναι αστεία μπροστά στην δική σας. Αντί να χάσετε αρκετούς γύρους μέχρι να ισοπεδώσετε σαν οδοστρωτήρες τις αδύναμες μονάδες του εχθρού, πατάτε το auto-resolve και δαπανάτε τον χρόνο σας σε παραγωγικότερες ασχολίες.

Το swarm mechanic είναι ένα από τα ισχυρότερα όπλα που διαθέτετε για την εξουδετέρωση των εχθρών σας και, η παρουσία του, καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την κίνηση των δυνάμεων σας στο πεδίο της μάχης. Υπάρχουν στιγμές που, γεμάτοι αυτοπεποίθηση από την ισχύ ενός εκ των ηρώων σας ή του ίδιου του ηγεμόνα, θα χιμήξετε στην πλησιέστερη εχθρική μονάδα δίχως την παραμικρή κάλυψη.

Οι στιγμές αυτές είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα και θα τις συναντήσετε μόνο όταν ο εχθρικός στρατός είναι πολύ χαμηλότερης δυναμικότητας. Στην πλειονότητα των μαχών, πασχίζετε να περικυκλώσετε τις εχθρικές μονάδες, φροντίζοντας ώστε οι δικές σας να γειτονεύουν όλες με τον εκάστοτε στόχο. Το swarm mechanic είναι το γνωστό πλευροκόπημα λοιπόν, η περικύκλωση του εχθρού η οποία, προσθέτει ένα αξιοσέβαστο bonus στο damage που μοιράζετε και ενέχει την πιθανότητα η εγκλωβισμένη μονάδα να φάει και καμία... ανάποδη από τις υπόλοιπες δικές σας.

Martha is Dead

“Ήρθα, είδα και πετσόκοψα τα τέρατα”
Σταδιακά, χύνοντας το ψηφιακό αίμα χιλιάδων στρατιωτών και τεράτων, θα φτιάξετε στο μυαλό σας έναν πρόχειρο κατάλογο από τα είδη εχθρών που έχετε συναντήσει και θα τον βγάζετε στην φόρα όταν τους αντιμετωπίζετε ξανά. Εκτός από τις μονάδες των αντίπαλων factions συγκρούεστε με έναν τεράστιο αριθμό τεράτων που έχουν πλακώσει το game world σαν σύννεφα από ακρίδες. Οι στρατοί τους περιπολούν σε όλο τον χάρτη και επιτίθενται με την πρώτη ευκαιρία στις δυνάμεις σας.

Το μέγεθος, ο αριθμός, η δύναμη, ακόμα και η ταχύτητα των τεράτων είναι αντιμετωπίσιμα από τις καλά εκπαιδευμένες μονάδες σας. Αυτό που δεν είναι αντιμετωπίσιμο είναι η ανοσία ενός πλάσματος σε οποιοδήποτε είδος damage. Θα δοκιμάσετε φρίκη όταν πέσετε πάνω σε τέρατα απρόσβλητα στην ζημιά με φυσικά μέσα και ευάλωτα μόνο στις μαγικές πρακτικές. Ανάμεσα στα ωραιότερα τέρατα του θηριοτροφείου που θα αντιμετωπίσετε φιγουράρουν οι δράκοι, τα Ogres, τα Trolls, τα Elementals και κάμποσοι απεχθείς νεκροζώντανοι.

Η διπλωματία είναι ένα παιχνίδι που υπάρχει στην σκακιέρα του Fallen Enchantress: Legendary Heroes, ο σχεδιασμός όμως του gameplay σας σπρώχνει ξεκάθαρα προς τον ένοπλο αγώνα. Τα κέρδη από την συνεργασία και τις διαπραγματεύσεις με τα αντίπαλα factions είναι πενιχρά και δεν συγκρίνονται με την αφθονία που πηγάζει από τον πόλεμο. Αναμφίβολα η δράση έχει τον πρώτο λόγο γιατί τα mechanics της είναι τα καλύτερα, δεν θα ήταν άσχημη όμως και η τόνωση της διπλωματίας και οι μακιαβελικοί χειρισμοί που πηγάζουν με φυσικότητα από αυτή.

Η μαγεία παίζει καθοριστικό ρόλο στην κατάκτηση του Elemental. Τα στρατηγικά spells που ενισχύουν τις πόλεις είναι ένα εξαιρετικό όπλο για να επιταχύνετε τις παραγωγικές τους διαδικασίες. Αντίστοιχα χρησιμοποιούνται πάνω στις εχθρικές κτήσεις για να εμποδίζουν ή και να σταματήσουν την ανάπτυξη των αντιπάλων. Τα τακτικά spells που προορίζονται για την μάχη είναι ακόμα καλύτερα. Αυξάνοντας τις αντοχές όλων των μονάδων σας με μαγικό τρόπο (με ένα stone skin ας πούμε), θα βγείτε θριαμβευτές από μάχες στις οποίες θα ήσασταν... φευγάτοι μετά από δύο λεπτά. Καλό είναι να μελετήσετε και να δοκιμάσετε όλα τα spells, επιλέγοντας εκείνα που θα σας εξυπηρετήσουν την δεδομένη στιγμή.

Ενώ συγχαίρετε τον game designer για την υπέροχη ποικιλία των spells, τον καταριέστε λίγο αργότερα για το κόστος τους. Πάση θυσία πρέπει να ανακαλύψετε πηγές και τρόπους για να αντλήσετε mana από τις κτήσεις σας. Το mana εξαντλείται πολύ γρήγορα όταν το σπαταλάτε σε όλες τις κατηγορίες των spells και είναι πιθανό να ξεμείνετε από αυτό μέσα στην μάχη όταν το έχετε απόλυτη ανάγκη. Να μην σας πω τι βλαστήμιες άκουσαν οι magic users μου όταν διαπίστωσα ότι δεν είχαν αρκετό mana για να θεραπεύσουν τους πληγωμένους μπροστάρηδες, αναγκάζοντάς με να καταφύγω σε εγκατάλειψη και load.

Τα quests είναι ένα ενδιαφέρον feature του παιχνιδιού και οι αποδόσεις τους σε φήμη, αντικείμενα κ.τ.λ. είναι ένα ισχυρό κίνητρο για να τα κυνηγήσετε. Η μορφή τους δεν παρουσιάζει την παραμικρή καινοτομία καθώς εναρμονίζεται με εκείνη των περισσότερων RPG. Το μοτίβο πάει ως εξής, σκότωσε το τάδε πλάσμα, φέρε χ ποσότητα από τον τάδε πόρο. Ένα δεύτερο είδος επιβράβευσης που θα σας τραβήξει περισσότερο το ενδιαφέρον είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από τους NPCs που σας τα αναθέτουν.

Dexter Stardust: Adventures in Outer Space

Θα πηγαίνατε de facto να καθαρίσετε την ομάδα των απέθαντων που περιφέρονται στο τάδε βουνό για να μαζέψετε experience points. Στα πολυπόθητα xp που δυναμώνουν τον στρατό σας, προστίθεται η συναισθηματική απόλαυση που προσφέρει η συντριβή μονάδων που εγκλημάτησαν κατά των κατοίκων του Elemental. Συνδυάζοντας ενίσχυση των παραμέτρων του στρατού και αφηγηματική γοητεία, τα περισσότερα quests εξελίσσονται σε ένα δυναμικό σύστημα επιβράβευσης.

Ανελέητοι ήρωες αλλά όχι άφθαρτοι
Η υψηλή πιθανότητα τραυματισμού ενός ήρωα σε περίπτωση που φάει της... χρονιάς του σε μια μάχη, παρουσιάζει δύο μεγάλα πλεονεκτήματα. Το πρώτο είναι ότι σας υποχρεώνει να μελετάτε πολύ τις κινήσεις των ηρώων, προστατεύοντάς τους από ενδεχόμενα χτυπήματα και να τους αξιοποιείτε σαν χειρουργικά εργαλεία, με μεγάλη ακρίβεια δηλαδή. Το δεύτερο πλεονέκτημα είναι ότι οι ήρωες δεν είναι άτρωτοι και παντοδύναμοι όπως παρουσιάστηκαν στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, γεγονός που ανεβάζει την αξία του τακτικού στρατού και προσφέρει ισορροπία στα στρατηγικά σας σχέδια. Τα τραύματα ενός ήρωα συσσωρεύονται με ανησυχητικό ρυθμό αν τον αφήνετε εκτεθειμένο σε κάθε σύγκρουση και οι συνέπειες τους είναι τόσο βαριές ώστε να μιλάμε σταδιακά για κανονική αναπηρία. Ευτυχώς υπάρχουν θεόσταλτα potions που εξαφανίζουν μια προς μια τις αναπηρίες και τους επιτρέπουν να επανέλθουν σαν καινούργιοι στην ενεργό δράση.

Αποτελώντας το ισχυρότερο όπλο του στρατού σας, οι ήρωες αναβαθμίζονται μαζί αλλά και ξεχωριστά από τις τακτικές δυνάμεις. Ανεβαίνουν levels από την εμπειρία που αποκομίζουν στις μάχες σαν τις απλές μονάδες, χαράζουν όμως και την δική τους πορεία διαμέσου πλούσιων trait trees που αποκαλούνται paths. Αυτά είναι μόνο πέντε αλλά συνδυάζονται τέλεια με τα ενσωματωμένα traits τους και σας οδηγούν σε ένα σωρό στρατηγικές αποφάσεις που αλλάζουν εντελώς τον τρόπο δράσης των ηρώων.

Είναι πολύ μακρύς ο δρόμος για να ξεκλειδώσετε όλα τα traits ενός path στο maximum και θα διαπιστώσετε ότι, ορισμένα paths όπως αυτό του Assassin, δείχνουν το μεγαλείο τους μόνο όταν συνδυαστούν τα περισσότερα traits τους. Τα trait paths θα τα λογαριάσετε σαν dual classes των ηρώων σας και θα προχωρήσετε σε διάφορες αλχημείες για να τα τεστάρετε. Διαφορετική εμπειρία θα αποκομίσετε σπρώχνοντας έναν melee fighter στο path του Warrior ή του Defender και διαφορετική όταν τον προσανατολίσετε προς το “ξένο” path του Mage.

Την πλήρη έκταση του Fallen Enchantress: Legendary Heroes θα την απολαύσετε στο πλουσιότατο sandbox mode του. Μια εναλλακτική εκδοχή, περιορισμένης εμβέλειας αλλά υψηλής έντασης και ευχαρίστησης, σας περιμένει στην επιλογή των σεναρίων του. To σενάριο Fallen Enchantress είναι το πιο περιορισμένο από τα δύο διαθέσιμα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν σας περιμένει τουλάχιστον ένα 10ρακι ώρες λυσσαλέων μαχών και πλιάτσικου για να το τερματίσετε. Παίζοντας διαπιστώνετε ότι το empire building στοιχείο έχει αποδυναμωθεί αισθητά, αφήνοντας άφθονο χώρο στην περιπλάνηση και τις τακτικές μάχες για να απασχολήσουν το μυαλό σας. Σε επόμενη φάση του σεναρίου εξαφανίζεται εντελώς η διαχείριση της πόλης και των πόρων της και η τροφοδότηση του στρατού πραγματοποιείται από μονάδες που απελευθερώνετε.

Στα σενάρια γίνεστε αποδέκτες καλογραμμένων ιστοριών φαντασίας και εμπλουτίζετε τις γνώσεις σας πάνω στο αξιοσημείωτο lore της σειράς. Οι δοκιμασίες που αντιμετωπίζετε είναι έξυπνες και προσαρμόζονται στην δυναμικότητα του στρατού που έχετε συνθέσει με πολύ μόχθο. Η αίσθηση που θα έχετε στα σενάρια είναι ότι παίζετε ένα Heroes of Might and Magic, διευθύνοντας μια στρατιά που δυναμώνει ολοένα σε αλυσιδωτές μάχες. Το σύνδρομο “ένας ακόμα γύρος” υφίσταται και εδώ, πάρα την αποδυνάμωση του empire building στοιχείου. Αυτό συμβαίνει διότι, κάθε κίνηση που εκτελείτε με τον στρατό σας, είτε πρόκειται για ανίχνευση ενός καταυλισμού σχετικού με quest, είτε για λεηλασία μπαούλων, είτε για σύγκρουση με τερατώδεις αντιπάλους, οδηγεί στην ενίσχυση της λεγεώνας σας.

Η ενίσχυση του κυρίως στρατού είναι μονόδρομος και αποτελεί πολύωρη διαδικασία με συστηματική εκκαθάριση του χάρτη, διαλογή του εξοπλισμού και αποφυγή των ισχυρότερων αντιπάλων έως ότου έρθει η κατάλληλη στιγμή. Το game feature fame παραμερίζεται στα σενάρια και αυτό αλλάζει τις ισορροπίες με τους ήρωες που μπορούν να σας υπηρετήσουν. Τους βλέπετε ακροβολισμένους σε διάφορα σημεία του χάρτη και τους πλησιάζετε ζητώντας την ενσωμάτωσή τους στις δυνάμεις σας.

Το αλισβερίσι πραγματοποιείται μόνο όταν η ομάδα σας έχει αγγίξει κάποια επίπεδα και η άρνησή τους να σας στελεχώσουν λόγω αντιπάθειας προς κάποιον ήρωά σας, οδηγεί σε στρατηγικές ανακατατάξεις τον βασικό στρατό σας. Τα boss battles των σεναρίων είναι το αποκορύφωμα των τακτικών μαχών. Η σύγκρουση με έναν δράκο που ψήνει το health όποιου τον πλησιάσει, επιβάλλει μετρημένες κινήσεις, ειδικά spells, συνεχές healing, περικύκλωση και αντιμετώπιση από τις κατάλληλες μονάδες. Στα boss battles βρίσκουν την καλύτερη εφαρμογή τους όσα μάθατε σε αμέτρητες μάχες.

Η ασχήμια αφήνει ανεπηρέαστο το gameplay
Το οικοδόμημα του Fallen Enchantress: Legendary Heroes είναι στιβαρό, πολυεπίπεδο αλλά... κακάσχημο. Όσο και να μας λένε οι developers ότι αναβάθμισαν την μηχανή γραφικών του, όσο και αν μιλούν για εντυπωσιακά γραφικά και animations, η πραγματικότητα τους διαψεύδει. Αισθητικά οι χαρακτήρες, τα εικονίδια, όλα τα συστατικά του χάρτη και τα animations κυμαίνονται από ανεκτά προς μίζερα. Αναπαριστούν με λυτό και απέριττο τρόπο αυτά που πρέπει και δεν προσθέτουν δυστυχώς την αισθητική στην στρατηγική απόλαυση που δοκιμάζετε σε κάθε αλληλεπίδραση με το παιχνίδι.

Το άτομο που κουνά την βέργα του μαέστρου στο Fallen Enchantress: Legendary Heroes είναι τρομερά ταλαντούχο αλλά μοιάζει να ξαστόχησε στις μουσικές επιλογές του εδώ. Ο Mason Fisher μας έχει χαρίσει πάρα πολλές όμορφες μελωδίες σε αγαπημένους τίτλους όπως τα πρώτα Civilization, τα Galactic Civilizations, τα Age of Wonders και το προσφιλές μου Star Control- Origins. Οι ήχοι που χρησιμοποιεί στο Fallen Enchantress: Legendary Heroes ταιριάζουν περισσότερο σε ένα περιβάλλον όπου θα δημιουργήσουν χαλαρωτική ατμόσφαιρα παρά σε ένα game που εστιάζει στις επικές μάχες και στην κατάκτηση. Το σίγουρο πάντως είναι ότι δεν πρόκειται να βαρεθείτε την μουσική υπόκρουση ακόμα και μετά από δεκάδες ώρες και αυτό αποδεικνύει τουλάχιστον ότι είναι εύπεπτη.

Σκέτη πρόκληση για τον παθιασμένο στρατηγιστή
Η επιτυχία του Fallen Enchantress: Legendary Heroes γίνεται αμέσως φανερή αν αναλογιστείτε ότι, ακόμα και μετά την κυκλοφορία του, είναι το ίδιο εθιστικό με τότε. Παίζοντάς το δεν θα σας νοιάζουν στο παραμικρό οι γραφικές και ηχητικές του ατέλειες. Ότι χάνει σε καλλιτεχνικό επίπεδο το αντισταθμίζει με το παραπάνω με το gameplay του. Ξεχειλίζει από ευκαιρίες παραμετροποίησης της εμπειρίας, εμπεριέχει τεράστιο αριθμό από στατιστικούς πίνακες και εικονίδια για να ροκανίσετε αναζητώντας την καλύτερη απόδοση του περάσματός σας.

Έχει replayablity το οποίο εξασφαλίζει ότι η αντοχή του στον χρόνο θα πάρει δεκάδες και ενδεχομένως εκατοντάδες ώρες από τον χρόνο ενός αφοσιωμένου οπαδού των 4X Strategy. Ο μύθος του, ισχυρά δομημένος πάνω σε πασίγνωστες μεταφορές από τον χώρο της ηρωικής φαντασίας, θα σας κεντρίσει το ενδιαφέρον μέχρι τέλους. Αξίζει και με το παραπάνω τα 25 ευρώ του κόστους του αν και σας συμφέρει να προσθέσετε άλλα δέκα ευρώ στον... γκισέ και να αποκτήσετε το Stardock Legends Pack. Έτσι θα ενσωματώσετε τα αριστουργηματικά Galactic Civilizations και Sins of a Solar Empire στην συλλογή σας.

Αρχική δημοσίευση: Gameworld

Exit mobile version