LifeSteps.gr

Humankind: review

Εννιά ολόκληρα χρόνια τα μέλη της Amplitude Studios αγωνίζονται πάνω από τις game designing εργαλειοθήκες τους, προσπαθώντας να τελειοποιηθούν στην δημιουργία 4X τίτλων. Τα Endless Space και Endless Legend που σας έχω παρουσιάσει στο παρελθόν και τα συγκαταλέγω στα εθιστικότερα του είδους τους, μας απέδειξαν ότι κατέχουν καλά την τέχνη των 4X και φέτος είναι έτοιμοι να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους σε ένα game που θα επαναπροσδιορίσει ίσως την εν λόγω κατηγορία. Το Humankind είναι το project με το οποίο αποτολμούν να κοντράρουν στα ίσια την θρυλικότερη σειρά στον 4X στίβο, τα πολυαγαπημένα Civilizations.

Στόχος τους είναι να μας προσφέρουν ένα σωρό διαφορετικές κουλτούρες, με χαρακτηριστικά που είναι ιστορικά ακριβή, και να μας επιτρέψουν να τις αναμείξουμε όπως εμείς θέλουμε, δημιουργώντας πλήθος εναλλακτικών ιστορικών σεναρίων. Δεν θα περάσουν και πολλές ώρες παιχνιδιού προτού καταλάβετε ότι η πολυμειξία είναι η βέλτιστη στρατηγική προσέγγιση στο Humankind. Αρκεί να σας πω ότι, αν επιμείνετε στον ίδιο πολιτισμό από ιστορική εποχή σε ιστορική εποχή, δεν θα λάβετε κανένα πλεονέκτημα ενώ αντίθετα, μεταπηδώντας από την μια κουλτούρα στην άλλη, κρατάτε τα μοναδικά κτίσματα της προηγούμενης καθώς και τα οποία bonuses, τα οποία προστίθενται πλέον στην νέα κουλτούρα, ενδυναμώνοντας την σημαντικά.

Πολιτιστική ρευστότητα
Το Humankind καινοτομεί, αποφεύγοντας να σας φορτώσει ντε και καλά με κάποιο faction η ιστορικό ηγέτη από την αρχή του playthrough. Σας επιτρέπει να γνωριστείτε τα mechanics και το interface σαν ανώνυμη φυλή και, αλλάζοντας εποχή, σας αφήνει να επιλέξετε πολιτισμό για να χαράξετε τον δρόμο σας στην ιστορία. Ελπίζω να μην ξεγελαστήκατε από τον τίτλο και νομίζατε ότι το Humankind είναι μια αποτύπωση της ανθρώπινής ιστορίας κατά 100%. Επειδή ακριβώς είναι game και ενδιαφέρεται περισσότερο για την ποιότητα της εμπειρίας που σας προσφέρει παρά για την πιστότητα της ιστορικής πραγματικότητας, διαδραματίζεται σε εναλλακτικό setting και σας επιτρέπει να δημιουργήσετε ένα σωρό ιστορικά σενάρια που δεν έγιναν ποτέ στην καταγεγραμμένη ιστορία.

Age of Empires IV: review

Η ελαστικότητα που σας προσφέρει το Humankind στην επιλογή κουλτούρας είναι ένα από τα δυνατά σημεία του gameplay. Τίποτα και κανείς δεν σας περιορίζει να μείνετε για πάντα σε ένα τύπο εκ των διαθεσίμων πολιτισμών (Militaristic, Scientific, Expansionist, Aesthete, Builder, Agricultural, Merchant). Έχετε την δυνατότητα να ξεκινήσετε με μια επιστημονική κουλτούρα, να συνεχίσετε με επεκτατικές κινήσεις και να καταλήξετε στον άκρατο μιλιταρισμό. Η "αλυσίδα" αυτή δύναται να κοπεί οποτεδήποτε, αλλάζοντας τις στρατιωτικές επιδιώξεις με ένα πολιτισμό βασισμένο στην αγροτική παράγωγη, για παράδειγμα. Είναι στο χέρι σας να δοκιμάσετε όλες τις κουλτούρες με γνώμονα τα bonuses και τα special ablities που ενεργοποιούν. Η ρευστότητα στις κουλτούρες είναι πιθανό να οδηγήσει σε "κουφές" ιστορικές επιμειξίες όπως, για παράδειγμα, να διοικήσετε ένα πολιτισμό από κατάμαυρους Vikings! Επιλέξτε Nubians στην αρχαία εποχή, Aksumites στην κλασική, Norsemen στην μεσαιωνική περίοδο και δείτε τι θα προκύψει.

Εκείνοι και εκείνες που προτιμάτε την μοναχική πορεία σε ένα Strategy τίτλο, την αποκλειστική ενασχόληση με την single player πλευρά του, θα ευχαριστηθείτε μαθαίνοντας ότι, η τεχνητή νοημοσύνη που σας αντιμετωπίζει, είναι εξυπνότερη από εκείνη που κοντράρατε στην κορωνίδα των 4X, τα Civilization. Το A.I. δεν είναι αδικαιολόγητα επιθετικό όπως το έχουμε συναντήσει σε πολλά 4X του παρελθόντος. Φαίνεται να ζυγιάζει προσεκτικά τις κινήσεις του και να προτιμά την διπλωματική οδό, ακόμα και όταν διαθέτει υπεροπλία, εφόσον η διπλωματία θα του αποφέρει περισσότερα κέρδη από έναν παρατεταμένο πόλεμο.

Το A.I. επίσης κατέχει την τέχνη της ανάπτυξης των πόλεων του και είναι εξπέρ στο κυνήγι των τεχνολογικών ανακαλύψεων. Τις φόρες που αποφασίζει να ξεθάψει το... τσεκούρι του πόλεμου, είναι αρκετά ικανό στην διαχείριση των μονάδων του στο battlefield αλλά αδυνατεί να κατανοήσει το ρητό “η ισχύς εν τη ένωση”, αποφεύγοντας την ενοποίηση των στρατιών του. Σας βλέπω με τα ματιά του νου μου, κάθε φορά που συναντάτε έναν πολιτισμό, να τεντώνετε το χέρι προς την οθόνη με τον δείκτη τεντωμένο και να φωνάζετε "cheater". Μάλιστα αγαπητοί αναγνώστες, οι πολιτισμοί που διαχειρίζεται το A. I. πάνε πακέτο με ένα σωρό προνόμια που δεν διαθέτει ο δικός σας πολιτισμός και τα οποία είναι άμεσα ορατά. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει τίποτα γιατί τα προνόμια δεν τους κάνουν overpowered, απλά ευνοούν τον τρόπο παιξίματος του εκάστοτε πολιτισμού.

Stronghold: Warlords - Ένα υπέροχο παιχνίδι στρατηγικής

Θα εκτιμήσετε την αντικειμενικότητα του Humankind απέναντι στις θρησκείες. Μελετά ορθά και τις δυο όψεις ενός θρησκευτικού δόγματος. Από την μια έχουμε το κατρακύλισμα του σε μια σειρά από δεισιδαιμονίες που αποτελούν τροχοπέδη για τον πολιτισμό και την επιστήμη. Από την άλλη βλέπετε πολλά θρησκευτικά δόγματα και κτίρια να παράγουν άφθονες ποσότητες science επειδή η πίστη δίνει φτερά στους ανθρώπους και τους καθιστά ανθεκτικότερους στα βάσανα και απείρως παραγωγικότερους.

Ασφαλώς είναι στο χέρι σας το ποια θρησκεία θα ιδρύσετε η θα ακολουθήσετε με γνώμονα τα προσωπικά σας πιστεύω, τα bonuses που χαρίζει κ. ο. κ. Καλό είναι να λαμβάνετε υπόψη σας την γνώμη των υπηκόων για τις θρησκείες για να μην βρεθείτε μπροστά σε πλήρη αποσταθεροποίηση της δημοσιάς τάξης. Οι θρησκείες είναι ένας από τους πιο ενδιαφέροντες πόλους του gameplay του Humankind γιατί έχουν πολλαπλές χρήσεις σε πολίτικο και στρατιωτικό επίπεδο.

Η φήμη είναι η μόνη αθανασία
Το σύστημα της φήμης (Fame) εξελίσσεται σε μια πολύ πετυχημένη προσέγγιση, ξεφεύγοντας από τα συνηθισμένα victory conditions των 4X. Η ποσότητα του fame θα καθορίσει τον θριαμβευτή σε όλα τα playthrough που θα επιχειρήσετε. Κάθε κατόρθωμα του πολιτισμού σας, επιστημονικό, κατασκευαστικό, στρατιωτικό, πολιτικό σας προσφέρει ένα ποσό fame το οποίο προστίθεται στο σύνολο που θα καταμετρηθεί και θα συγκριθεί με το αντίστοιχο των αντιπάλων στο φινάλε. Αμέσως αποκτάτε ένα ισχυρό κίνητρο για να τελειοποιείτε τις τεχνολογίες σας, για να επεκτείνεστε αδιάκοπα, για να συνάπτετε συμμαχίες η να εξαφανίζετε εχθρικούς πολιτισμούς.

Το κυνήγι του fame εξελίσσεται σε μονόδρομο αφού, ακόμα και αν ένας πολιτισμός βρίσκεται σε κακά χάλια η έχει γίνει σκόνη στο πέρασμα των αιώνων, το fame παραμένει και τον καθιστά πιθανό νικητή της παρτίδας, όταν φτάσει το τέλος της. Θα πέσετε με τα μούτρα στην καταδίωξη των era stars, συγκεκριμένων objectives που εναρμονίζονται στην γενικότερη κουλτούρα του πολιτισμού σας. Τα era stars και η αξιοσημείωτη ποικιλία των τυχαίων events που χρωματίζουν την αφήγηση του παιχνιδιού, αποτελούν την καλύτερη πυξίδα για να κινηθείτε στο game world. Θα απολαύσετε τις επιλογές στα events και τις λογικές συνέπειες αυτών. Επίσης θα σας αρέσουν τα ανταγωνιστικά κατορθώματα που χαρίζουν σοβαρά ποσά fame επειδή καταδεικνύουν την υπεροχή ενός πολιτισμού έναντι των υπολοίπων.

Martha is Dead

Εξαιρετικά απολαυστικά θα βρείτε όλα τα game mechanics που ασχολούνται με την πολιτική τοποθέτηση του πολιτισμού σας, η οποία μεταβάλλεται διαρκώς με βάση τις επιλογές που κάνετε στα events και τις πολιτικές αποφάσεις που πυροδοτείτε ξοδεύοντας τον πόρο influence. Κάθε κίνηση σας τσουλάει πάνω στους τέσσερις ιδεολογικούς άξονες (Economy, Geopolitics, Government, Society) και στις ιδεολογίες που στέκονται στο ακροαριστερό και στο ακροδεξιό φάσμα. Καμιά ιδεολογία δεν δαιμονοποιείται και όλες παρέχουν ένα σωρό bonuses σε εκείνους που τις εφαρμόζουν. Εσείς επιλέγετε ποια bonuses ταιριάζουν στο playstyle σας και έχετε και υπόψη σας ότι η ιδεολογία που ακολουθείτε θα επηρεάσει και τις διπλωματικές σχέσεις με άλλους πολιτισμούς. Η εθιστικοτητα των πολιτικών επιλογών θα διαπιστώσετε ότι είναι μεγάλη.

Πόλεμος βασισμένος στην γεωγραφία
Σε πολλά 4X η κυρίαρχη στρατηγική είναι ο δρόμος του πόλεμου, η ασταμάτητη επιθετικότητα έως ότου αφανίσετε όλα τα factions που κατοικούν στο game world του. Στο Humankind, ο πόλεμος είναι αυτό ακριβώς που τραγουδούσε ο μέγας Springsteen στο War, εντελώς άχρηστος για όποιον πολιτισμό και αν επιλέξετε, στα πρώτα στάδια τους. Στην αρχαία και στην κλασική εποχή του game δεν έχει νόημα να επιλέξετε μιλιταριστική κουλτούρα αφού δεν υπάρχει κανένας σοβαρός εχθρός για να κατακτήσετε, αφήστε δε που η εν λόγω κουλτούρα δεν λαμβάνει ούτε μισό bonus για τις αναπτυξιακές δραστηρίοτητες των πόλεων της. Στα προχωρημένα στάδια του Humankind, όταν η επέκταση έχει φρεναριστεί και τα σύνορα σας απειλούνται από εχθρικά factions, η μιλιταριστική κουλτούρα αποκτά πραγματική άξια.

Θα σας συναρπάσει η σπουδαιότητα της γεωγραφίας στο Humankind, πάνω στην οποία βασίζονται οι νίκες στις μάχες και η αύξηση της παραγωγικότητας. Ένα αρχετυπικο game feature των 4X είναι η στενή σύνδεση του τερέν με την ποσότητα και το είδος των πόρων που μπορείτε να αντλήσετε. Στο Humankind η σημασία του τερέν πάει ένα βήμα παραπέρα, επιστρατεύοντας όλα τα εφαπτόμενα πολύγωνα τα οποία αυξάνουν την παραγωγικότητα των πλησιέστερων districts, υποχρεώνοντας σας να σκέφτεστε προσεκτικά ποιο είναι το κατάλληλο σημείο για να χτίσετε.

Το τερέν επηρεάζει σημαντικά την κίνηση των μονάδων σας στον χάρτη, οδηγώντας σε αδιέξοδα, παρακαμπτηρίους και σημεία που θα προσφέρουν στρατηγικά πλεονεκτήματα στην μάχη. Τα φυσικά εμπόδια μπλοκάρουν την ορατότητα των μονάδων και δεν σας αφήνουν να τρυπήσετε με το βλέμμα σας το fog of war. Τοποθετώντας τις μονάδες σε λόφους και βουνά, αποκτάτε πανοραμική άποψη σε κοιλάδες και φαράγγια και το fog of war υποχωρεί γρηγορότερα και από βρεγμένη γάτα.

Η εξέλιξη της μάχης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ποιότητα του εδάφους. Το αν στέκεστε σε λόφο, είστε χωμένοι σε δάσος και άλλες μορφολογικές ιδιαιτερότητες, καθορίζει την ορατότητα των μονάδων, την δυνατότητα να πλήξουν πρώτοι τους στόχους τους κ. ο. κ. Η μεταμόρφωση του εδάφους σε περιορισμένο πεδίο μάχης την στιγμή που εφάπτονται οι εχθρικές μονάδες είναι δανεική από το Endless Legend και άκρως επιθυμητή ασφαλώς γιατί καθιστά πιο ενδιαφέρουσα την σύγκρουση, προσθέτοντας ένα στρώμα στρατηγικής. Θα εκτιμήσετε τον πλήρη έλεγχο που έχετε στις μονάδες σας στο πεδίο της μάχης και την φοβερά χρήσιμη δυνατότητα να επιστρατεύετε ενισχύσεις σε μια μάχη, γέρνοντας απότομα την πλάστιγγα προς το μέρος σας.

Θα πωρωθείτε με τις ναυμαχίες, τους βομβαρδισμούς στόχων από μακριά και τις εξαιρετικές πολιορκίες. Αν "ψήνεστε" να το παίξετε Μογγόλοι και να το ρίξετε στις λεηλασίες, υπάρχει το game mechanic ransacking που θα πραγματοποιήσει το όνειρο σας. Τα abilities των μονάδων παίζουν τρομακτικό ρόλο στην επιτυχία τους στην μάχη και είναι φυσικό, γιατί οι ικανότητες και το class τους καθορίζουν ποιοι είναι οι καταλληλότεροι εχθροί για να πλήξουν. Σημαντικότερο απ' οτιδήποτε στην μάχη είναι φυσικά το εξαιρετικό battle interface που κατανέμει σωστά τις πληροφορίες και σας επιτρέπει να κάνετε μελετημένες κινήσεις και όχι να υπολογίζετε στην τύχη το αποτέλεσμα των επιθέσεων και των αμυνών σας.

Ο διπλωματικός στίβος είναι σχεδόν το ίδιο ελκυστικός με τον πολεμικό στο Humankind. Αυτό συμβαίνει επειδή έχετε στην διάθεση σας ένα κατανοητό και εύκολα διαχειρίσιμο interface από το οποίο διεκπεραιώνετε ένα σωρό συμφωνίες με τους υπολοίπους πολιτισμούς του χάρτη. Δια της διπλωματίας αυξάνετε τον πλούτο και τα τεχνολογικά σας επιτεύγματα και αποκτάτε ισχυρούς συμμάχους σε περίπτωση που εμφανιστεί ένας πολιτισμός με πολύ εχθρικές διαθέσεις. Οι διπλωματικές επιλογές είναι ικανοποιητικές σε αριθμό και η αποδοχή τους από το A. I. άκρως ρεαλιστική, δηλαδή εξαρτάται από το κατά πόσο η ιδεολογία και τα συμφέροντα σας είναι εχθρικά προς τα δικά του.

Η όμορφη ανθρωπότητα
Οπτικά το artwork κερδίζει τις εντυπώσεις στο Humankind, η φανταστική εικονογράφηση όλων των εκφάνσεων ενός πολιτισμού. Τα εξαιρετικά μοντέλα των μονάδων με τα ρεαλιστικά τους animations δεν πάνε πίσω φυσικά όπως και η οπτικοποιηση ενός παγκοσμίου περιβάλλοντος που φιλοξενεί όλα τα οικοσυστήματα του πλανήτη γη. Τα "μηχανάκια" σας δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα στην έγερση των πολιτισμικών θαυμάτων που θα πετύχετε και το frame rate θα διατηρηθεί σταθερό.

Ο Arnaud Roy είναι το άτομο που ευθύνεται για ένα από τα ωραιότερα soundtracks που έχετε ακούσει στην ζωή σας. Γνωρίζοντας ότι το έργο του έρχεται να ανταγωνιστεί το απίθανο ηχητικό τοπίο των Civilization, ο Roy ξεπέρασε τον εαυτό του και συνέθεσε ένα πραγματικό αριστούργημα, το καλύτερο μέχρι σήμερα έργο του και αυτό λέει πολλά αν αναλογιστούμε την ποιότητα όλης της σειράς Endless που επιμελήθηκε. Δείχνοντας τον πρέποντα σεβασμό προς τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, ο Arnaud έστησε ολόκληρη χορωδία η οποία απαγγέλει αρχαία ελληνικά και λατινικά κείμενα με τις αγγελικές φωνές των μελών της.

Για την διαμόρφωση του μουσικού κλίματος της εκάστοτε ιστορικής περιόδου, στρατολόγησε μια δεκάδα σπεσιαλίστων στα όργανα συγκεκριμένων περιόδων και διασκόρπισε τις μελωδίες που παρήγαγαν σε όλο το παιχνίδι. Αρχαία φλάουτα, κινέζικες άρπες, βιολιά και ένα σωρό σπάνια όργανα θα ξεχειλίσουν τα αυτιά σας με οκτώ ώρες παραδοσιακής μουσικής. Μια ορχήστρα επιμελείται την μουσική επένδυση του βασικού θέματος και όλου του υπολοίπου Humankind. αν αρχίσω να μιλάω για τους φυσικούς ήχους που αντιπροσωπεύουν το καθένα από τα biomes ξεχωριστά θα... ξημερώσουμε. Θα σας πω ότι όλοι οι ήχοι είναι ηχογραφημένοι από περιοχές με το ανάλογο κλίμα, συνεπώς άκρως αυθεντικοί.

Ίσως να σας ξαφνιάσει το ότι, μια παρτίδα, ένα playthrough του Humankind, μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε μια ντουζίνα ώρες περίπου. Μην γελιέστε όμως, με τόσους πιθανούς συνδυασμούς πολιτισμών, είναι εξακριβωμένο ότι σας περιμένουν εκατοντάδες ώρες gameplay. Θα ενθουσιαστείτε διαπιστώνοντας ότι το late game, το προχωρημένο στάδιο του παιχνιδιού, γίνεται τρομερά συναρπαστικό αντί για μια διάδοχη των turns μέχρι να δημιουργήσετε ένα κοσμοϊστορικό γεγονός και να λήξετε την παρτίδα. Οι αλλαγές στις μετακινήσεις, η μεταμόρφωση του πόλεμου σε πυρηνικό όλεθρο, το όνειρο της διαστημικής εξερεύνησης, αυτά και αλλά πολλά διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον και προσθέτουν νέα πράγματα για να ασχοληθείτε προτού λήξει ο προκαθορισμένος αριθμός γύρων.

Δεν πρέπει να λησμονείτε φυσικά και την λύση του multiplayer, του εξαιρετικού mode που διαθέτει το Humankind για να σας βάλει να... φαγωθείτε με φίλους και άγνωστους, συνολικά δέκα τον αριθμό μαζί με εσάς. Στο multiplayer γίνεται το '' σώσε "γιατί ο καθένας παλεύει για την πάρτη του και οι πιθανές συμμαχίες εναπόκεινται στην καλή θέληση των άλλων users η του A. I. αν έχετε προσθέσει και πολιτισμούς ελεγχόμενους από αυτό. Σε αυτό πρέπει να έχετε συνέχεια το νου σας για πιθανή εμφάνιση αντιπάλων και να ζυγιάζετε προσεκτικά τις κινήσεις σας ώστε να μην βρεθείτε μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις.

Dexter Stardust: Adventures in Outer Space

Εξολοθρευτής ή απομίμηση του Civilization?
Ένα μεγάλο ερώτημα τίθεται αναφορικά με το Humankind, είναι τελικά ο "δολοφόνος" της σειράς Civilization, ο τίτλος που θα την βγάλει από την πρωτοκαθεδρία και θα πάρει την θέση της; Σε τελική ανάλυση η απάντηση είναι αρνητική. Το Humankind διαθέτει μια νότα αυθεντικότητας και κάνει εξαιρετική δουλειά στο να αναμείξει ένα σωρό διαφορετικές κουλτούρες και να σας επιτρέψει να δημιουργήσετε συνδυασμούς που ούτε καν τους έχουν φανταστεί οι ιστορικοί.

Διαθέτει καλή αίσθηση του χιούμορ και αμέτρητες στρατηγικές επιλογές για να δοκιμάσετε τις ικανότητες σας. Ναι, δεν είναι ισάξιο των Civilization, δεν καθορίζει το είδος με τον τρόπο που το καθορίσαν εκείνα αλλά είναι ένα εξαιρετικό 4X που αξίζει κάθε σεντ από τα λεφτά που θα ξοδέψετε για να το αποκτήσετε.

Πρωτότυπη πηγή άρθρου μου: GameWorld

Exit mobile version